Dyskusja:15-05.01: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 14: Linia 14:
 
--[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:32, 25 maj 2015 (CEST) Kontynuując uwagę Grzegorza Plucińskiego profil zaufany ePUAP w połowie jest używany przez urzędników, którym w większości nie zostały dane służbowe telefony. W praktyce przepis może całkowicie uniemożliwić zakładanie profilu zaufanego - gdzie urzędnik potwierdza założenie przez podpisanie swoim profilem zaufanym.  
 
--[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:32, 25 maj 2015 (CEST) Kontynuując uwagę Grzegorza Plucińskiego profil zaufany ePUAP w połowie jest używany przez urzędników, którym w większości nie zostały dane służbowe telefony. W praktyce przepis może całkowicie uniemożliwić zakładanie profilu zaufanego - gdzie urzędnik potwierdza założenie przez podpisanie swoim profilem zaufanym.  
 
Reasumując wpisywanie w rozporządzenie konkretnej metody zamiast ustalenia warunków bezpieczeństwa jest praktyką bardzo złą i w może okazać się działaniem, które będzie wymagało bardzo szybkiej korekty.
 
Reasumując wpisywanie w rozporządzenie konkretnej metody zamiast ustalenia warunków bezpieczeństwa jest praktyką bardzo złą i w może okazać się działaniem, które będzie wymagało bardzo szybkiej korekty.
--[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:42, 25 maj 2015 (CEST) Ocena skutków regulacji (OSR) pomija całkowicie skutki związane z dostosowaniem punktów (obsługi) do stosowania rozporządzenia. W szczególności nie wzięto pod uwagę reportu NIK dotyczącego polityk bezpieczeństwa w urzędach, wobec czego wdrożenie polityk bezpieczeństwa może być znacznie trudniejsze niż dotychczas stosowana instrukcja. Nalezy także wskazać, że w OSR nie stwierdzono ilu urzędników dysponuje telefonem umożliwiającym potwierdzenie profilu zaufanego.
+
--[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:42, 25 maj 2015 (CEST) Ocena skutków regulacji (OSR) pomija całkowicie skutki związane z dostosowaniem punktów (obsługi) do stosowania rozporządzenia. W szczególności nie wzięto pod uwagę reportu NIK dotyczącego polityk bezpieczeństwa w urzędach, wobec czego wdrożenie polityk bezpieczeństwa może być znacznie trudniejsze niż dotychczas stosowana instrukcja. Nalezy także wskazać, że w OSR nie stwierdzono ilu urzędników dysponuje telefonem umożliwiającym potwierdzenie profilu zaufanego.<br />
 +
========================================================================<br />
 +
Ponieważ najważniejsza uwaga związana z telefonami dotyczy obydwu rozporządzeń oraz z uwagi iż zwrócono się do nas o opinie jednym pismem, proponuję wysłać jedną opinię następującej treści:<br />
 +
W odpowiedzi na pismo DP-WL.0211.43.2015 z dnia 19.05.2015 w sprawie opiniowania projektów rozporządzeń Ministra Administracji i Cyfryzacji zmieniających rozporządzenia w sprawie:
 +
- zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej,<br />
 +
- zasad potwierdzania, przedłużania ważności, unieważniania oraz wykorzystania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej przesyłamy nasze uwagi.<br />
 +
Oba rozporządzenia zakładają, iż wszyscy użytkownicy ePUAP oraz profilu zaufanego posiadają telefony komórkowe. Uważamy założenia te za błędne. Umiejętności posługiwania się komputerem oraz dostęp do sieci internet nie jest tożsame z posiadaniem telefonu komórkowego. Osoby starsze czy niepełnosprawne, które rzadko opuszczają dom, nie odczuwają szczególnej potrzeby używania telefonii mobilnej, której koszt jest znacznie wyższy od telefonii stacjonarnej zaspokajającej ich potrzeby. Zwracamy również uwagę iż osoby mniej zamożne lub nie posiadające stałego dochodu mogą mieć problem z opłacaniem lub nawet podpisaniem umowy abonamentowej na łączność komórkową. Dodatkowo posługiwanie się profilem zaufanym przy pracy w systemie ePUAP jest niejako wpisane w obowiązki licznej rzeszy pracowników administracji, którzy nie posiadają służbowych telefonów komórkowych.

Wersja z 06:10, 26 maj 2015