Dyskusja:14-12.02: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
Linia 73: Linia 73:
 
Niezależnie od powyższych działań Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji winno zająć się opracowaniem ogólnodostępnego, darmowego narzędzia, którego stosowanie nie wymagałoby wiedzy specjalistycznej. Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego oferuje swoją pomoc w zakresie opracowania założeń wspomnianego oprogramowania.<br />
 
Niezależnie od powyższych działań Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji winno zająć się opracowaniem ogólnodostępnego, darmowego narzędzia, którego stosowanie nie wymagałoby wiedzy specjalistycznej. Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego oferuje swoją pomoc w zakresie opracowania założeń wspomnianego oprogramowania.<br />
 
Jedyne dopuszczalne rozwiązania prawne powinno obligować dostawców Internetu jak i sprzętu komputerowego do dostarczania powyższego oprogramowania lub informowania w jaki sposób je pobrać i używać.<br />
 
Jedyne dopuszczalne rozwiązania prawne powinno obligować dostawców Internetu jak i sprzętu komputerowego do dostarczania powyższego oprogramowania lub informowania w jaki sposób je pobrać i używać.<br />
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:37, 4 gru 2014 (CET)
+
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:37, 4 gru 2014 (CET)<br />
 +
===================================================================================================================================================<br />
 +
No cóż, oczywiście mogę stwierdzić z całą stanowczością, że w kwestii oczywistości ma kolega oczywistą rację, więc zmieniamy na:<br />
 +
Koszty poniesione przez dostawców z całą pewnością zostaną na odbiorcę co w oczywisty sposób odbije się na ....<br />
 +
Podobną sytuację mamy również w akapicie "System taki...." gdzie dwukrotnie występuje wyraz "gdyż"<br />
 +
Zgadzam się też, że skoro odstąpiliśmy od problemu blokowania stron z grami hazardowymi to należy być konsekwentnym.<br />
 +
Dziękuję za czujność :)<br />
 +
<br />
 +
Proponuję następujący tekst:<br />
 +
<br />
 +
Polskie Towarzystwo Informatyczne wyraża głębokie zaniepokojenie doniesieniami odnośnie prac nad ograniczeniem dostępu do stron internetowych. Bezwzględnie popieramy starania nad ograniczeniem dostępu dla nieletnich do stron z materiałami pornograficznymi jak również grami hazardowymi. <br />
 +
Obciążenie dostawców dodatkowym obowiązkiem opracowania, wdrożenia a przede wszystkim utrzymania systemu, który umożliwiałby rodzicom zgłaszanie potrzeby oraz realizację blokowania poszczególnych stron internetowych uważamy za nieuzasadnione.<br />
 +
System taki oprócz komponentów technicznych musiałby opierać się o infolinię gdyż według pomysłodawców projektu Uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej wzywającej Ministra Administracji i Cyfryzacji do zagwarantowania rodzicom prawa do Internetu bez pornografii funkcjonujące rozwiązania są zbyt trudne dla rodziców, ponieważ wymagają od nich wiedzy informatycznej. Koszty poniesione przez dostawców z całą pewnością zostaną przeniesione na odbiorcę, co w oczywisty sposób odbije się na upowszechnieniu dostępu do Internetu.  Z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, iż mniejsi dostawcy funkcjonujący w małych miastach lub na obszarach wiejskich, nie będą w stanie podołać temu zadaniu.<br />
 +
Proponujemy, aby Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji podjęło prace nad utworzenie repozytorium rozwiązań kontroli rodzicielskiej wraz z bazą wiedzy o jego użytkowaniu. Koniecznym wydaje się przeprowadzenie kampanii społecznej upowszechniającej podstawowe techniki kontroli dostępu do treści jak również utworzenie programu upowszechniania narzędzi kontroli rodzicielskiej przez dostawców usług telekomunikacyjnych.<br />
 +
Niezależnie od powyższych działań Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji winno zająć się opracowaniem ogólnodostępnego, darmowego narzędzia, którego stosowanie nie wymagałoby wiedzy specjalistycznej. Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego oferuje swoją pomoc w zakresie opracowania założeń wspomnianego oprogramowania.<br />
 +
Jedyne dopuszczalne rozwiązania prawne powinno obligować dostawców Internetu jak i sprzętu komputerowego do dostarczania powyższego oprogramowania lub informowania, w jaki sposób je pobrać i używać.<br />
 +
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 20:40, 4 gru 2014 (CET)
 +
=============================================
 +
Jeśli można (za Tomkiem):
 +
- podkreślmy, że istniejących rozwiązań jest sporo i że akcja ich propagowania i upowszechniania wiedzy o ich użytkowaniu jest #1;
 +
- proponowanie, by MAiC opracowywało narzędzie (i to masowe!) jest nieporozumieniem - efekt idzie przewidzieć, a PTI będzie kojarzone z kolejnym nieudanym przedsięwzięciem;
 +
- MAiC powinien odpowiadać za akcję upowszechniające tego, co istnieje.
 +
Sprawy blokowania zagranicznych stron hazardowych nie tykajmy - to jest styk fiskusa z wolnością dostępu - póki się nie wyklaruje czy rząd ma świadomość co chce zrobić.
 +
Piotr Kuźnicki

Aktualna wersja na dzień 14:29, 9 gru 2014