Dyskusja:14-10.01: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 56: Linia 56:
 
<br />
 
<br />
 
Brak odniesienia do utworów osieroconych w postaci programów komputerowych i baz danych<br />
 
Brak odniesienia do utworów osieroconych w postaci programów komputerowych i baz danych<br />
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:44, 10 lis 2014 (CET)
+
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:44, 10 lis 2014 (CET)<br />
 +
===================================================================================================================================================================<br />
 +
K&K,<br />
 +
Raczej nie warto studiować od początku ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych, bo nas teraz  interesuje implementacja tej dyrektywy (2009/24) http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009L0024&from=EN  w tej naszej PL ustawie, gdzie o  programach  zaczyna się w Rozdziale 7 ( file:///C:/Users/Prezes%20PIIT/Downloads/D19940083Lj%20(1).pdf ) a krytyczny jest artykuł 77 wykluczający wiele z reszty z tej ustawy. <br />
 +
A obecnie mamy  projekt nowelizacji  (termin 12.11.2014): <br />
 +
http://bip.mkidn.gov.pl/pages/legislacja/wykaz-projektow-poddawanych-konsultacjom-publicznym/projekt-z-ustawy-o-zmianie-ustawy-o-prawie-autorskim-i-prawach-pokrewnych.php<br />
 +
do której to właśnie jest propozycja wykluczenia nowej treści Art.29 i Art.29(1) dla programów komputerowych.<br />
 +
Pozdrawiam<br />
 +
Wacław Iszkowski<br />
 +
<br />
 +
PS. Pewnie osobna ustawa o ochronie oprogramowania według Dyrektywy 2009/24  z lokalnymi pomysłami miałaby sens, ale wymagałoby to ogromnej pracy i już do wyborów do Sejmu nie ma na to szansy. Dobrym rozwiązaniem byłoby znalezienie 3-4 kandydatów wybieralnych na przyszłych posłów, którzy by podpisali przed wyborami cyrograf, że się tym zajmą w przyszłej kadencji Sejmu. <br />
 +
=====================================================================================================================================<br />
 +
Prace legislacyjne nad projektami obywatelskimi w przypadku końca kadencji nie kończą się<br />
 +
(wyjątek od zasady dyskontynuacji prac parlamentu)<br />
 +
Krytykować należy całość, jako nieprzystającą do oprogramowania a konkretne zmiany wskazać w art. 29 i 29.1.<br />
 +
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 12:03, 10 lis 2014 (CET)

Wersja z 11:03, 10 lis 2014