Dyskusja:14-09.01: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(ady)
Linia 14: Linia 14:
  
 
'''Skoro rozpocząłem''' ten wątek, to zakończę: tytuł moim zdaniem po polsku powinien brzmieć "W kierunku odnowy konsensusu..." (dalej tak jak w oryginale). <br />
 
'''Skoro rozpocząłem''' ten wątek, to zakończę: tytuł moim zdaniem po polsku powinien brzmieć "W kierunku odnowy konsensusu..." (dalej tak jak w oryginale). <br />
Prawdopodobnie można by znaleźć jeszcze kilkanaście tego rodzaju korekt. Jednak opinia PTI powinna dotyczyć chyba wyłącznie meritum, zatem wstrzymam się z dalszymi kwestiami czysto formalnymi. [[Użytkownik:Dyżewski Andrzej|Dyżewski Andrzej]] ([[Dyskusja użytkownika:Dyżewski Andrzej|dyskusja]]) 20:12, 10 wrz 2014 (CEST)
+
Prawdopodobnie można by znaleźć jeszcze kilkanaście tego rodzaju korekt. Jednak opinia PTI powinna dotyczyć chyba wyłącznie meritum, zatem wstrzymam się z dalszymi kwestiami czysto formalnymi. [[Użytkownik:Dyżewski Andrzej|Dyżewski Andrzej]] ([[Dyskusja użytkownika:Dyżewski Andrzej|dyskusja]]) 20:12, 10 wrz 2014 (CEST)<br />
 +
==================================================<br />
 +
Moja propozycja:<br />
 +
<br />
 +
Sz. P. Andrzej Wyrobiec<br />
 +
Podsekretarz Stanu<br />
 +
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego<br />
 +
<br />
 +
Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła uwagi do komunikatu Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego „W dążeniu do odnowy konsensusu w sprawie egzekwowania praw własności intelektualnej: Plan działania UE” COM(2014).<br />
 +
Pragniemy wyrazić swoje zadowolenie z podjęcia dialogu dotyczącego egzekwowania praw własności intelektualnej.  <br />
 +
Pozytywnie oceniamy koncentrację na kwestii zwalczanie naruszeń praw własności intelektualnej na skalę komercyjną, które mają najbardziej negatywny wpływ na gospodarkę. Kampanie uświadamiające i promujące opisane w p. 2.2 uznajemy jako celowe i wystarczające w odniesieniu do konsumentów. <br />
 +
Wskazanie na posiadaczy praw własności intelektualnej jako odpowiedzialnych za zapewnienie integralności łańcucha dostaw, pomoc MŚP w egzekwowaniu ich praw własności intelektualnej, dialogi zainteresowanych z całej branży o niedopuszczaniu fałszywych produktów do obiegu internetowego oraz zacieśnienia współpracy między organami krajowymi i międzynarodowymi to zdecydowanie właściwe kierunki działań.  <br />
 +
Nasze obawy wzbudza odpowiedzialność publicznych zleceniodawców za przegląd zamówień publicznych na produkty potencjalnie wiążące się z naruszeniem własności intelektualnych. Zwracamy uwagę iż zleceniodawcy publiczni mogą nie dysponować odpowiednimi narzędziami i wykwalifikowanymi pracownikami pozwalającymi na jednoznaczną identyfikację produktów naruszających prawo własności intelektualnej. <br />
 +
Proponujemy aby deklaracje o zgodności z prawem własności intelektualnej obowiązywały wszystkich uczestników postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Można byłoby liczyć na weryfikację złożonych deklaracji poprzez pozostałych uczestników postępowań.<br />
 +
Oczekujemy na zapowiadany dwuletni raport o skutkach gospodarczych unijnej polityki w dziedzinie własności intelektualnej , który w naszej ocenie byłby pierwszym niezależnym i obiektywnym opracowaniem w przedmiotowym temacie.<br />
 +
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 12:23, 11 wrz 2014 (CEST)

Wersja z 10:23, 11 wrz 2014