Dyskusja:14-07.02: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(wpis)
 
Linia 73: Linia 73:
 
myślę że sensowne byłoby określanie sposobu sprawdzania zadań. <br />
 
myślę że sensowne byłoby określanie sposobu sprawdzania zadań. <br />
 
<br />
 
<br />
Piotr Bała
+
Piotr Bała<br />
 +
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 +
Witam!<br />
 +
Ja również skłaniam się do wersji kol. Piotra. <br />
 +
<br />
 +
Z pozdrowieniami,<br />
 +
Maciej Godniak<br />
 +
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 +
Witam ponownie,<br />
 +
<br />
 +
Ponieważ rozporządzenie jest aktem wydawanym raczej przez ministrów to uprościłem ostatnie stanowisko PTI. <br />
 +
Poniżej przedstawiam wypracowaną opinię z prośbą o akceptację kolegów:<br />
 +
<br />
 +
Sz. P. Joanna Kluzik-Rostowska<br />
 +
Minister Edukacji Narodowej<br />
 +
<br />
 +
W nawiązaniu do pisma DJE.WEK.5031.40.2014 z dnia 21.07.2014 Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła swoje uwagi dotyczące projektu ustawy  o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw.<br />
 +
Ocena opisowa stosowaną w klasach 1-3 jest często mniej czytelna dla rodziców a przede wszystkim wymaga znacznie więcej czasu do jej wystawienia. E-dzienniki dają nauczycielom możliwość kategoryzowania i definiowana w ocen dla poszczególnych form oceniania uczniów także dla oceny numerycznej, co pozwala na poprawne ich komunikowanie uczniom i rodzicom.  Z tego powodu wiele szkół wdrażających e-dzienniki wraca do oceny numerycznej w klasach 1-3 co umożliwiały dotychczasowe przepisy. <br />
 +
'''Stanowisko PTI – oceny opisowe przywołane w Art. 44d.1 powinny być wystawiane na podstawie słownika ocen tworzonego przez nauczyciela'''.<br />
 +
Art. 9a ust. 4 zezwala Dyrektorowi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej na powierzenie dyrektorom okręgowych komisji egzaminacyjnych realizacji zadań w zakresie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych. Zapis ten może być rozumiany jako umożliwienie druku i dystrybucji bezpośrednio okręgowym komisjom egzaminacyjnym, które nie są jednak jednostkami organizacyjnymi wyspecjalizowanymi w drukowaniu materiałów wymagających zabezpieczenia przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.<br />
 +
'''Stanowisko PTI - Zmienić treść Art. 9a ust. 4 na następującą: Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej może powierzyć wybór jednostki organizacyjnej realizującej zadania w zakresie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych, o której mowa w ust. 3, dyrektorom okręgowych komisji egzaminacyjnych.'''<br />
 +
Polskie Towarzystwo Informatyczne popiera wprowadzanie nowych technologii w proces kształcenia. Jednakże art. 44t.4 mówiący o możliwości sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych jest zbyt ogólny. Nie definiuje w jakim zakresie, jakie narzędzia i w jaki sposób mogą być użytkowane. <br />
 +
'''Stanowisko PTI - dopisać w art. 44t.4 zdanie o następującej treści:  Zakres stosowania narzędzi elektronicznych w procesie sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów określa Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej'''.<br />
 +
<br />
 +
Opracowanie: dr hab. inż. Piotr Bała, mgr inż. Maciej Godniak, dr inż. Przemysław Jatkiewicz, mgr inż. Tomasz Klasa<br />
 +
<br />
 +
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 12:10, 4 sie 2014 (CEST)
 +
:Dodane na stronę opinii - zlecam wysłanie. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 23:46, 4 sie 2014 (CEST)

Aktualna wersja na dzień 21:46, 4 sie 2014