Dyskusja:14-05.02: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(wpis)
 
Linia 22: Linia 22:
 
Stoimy na stanowisku iż bardziej korzystne jest opracowanie jednej ustawy regulującej zarówno dostęp do informacji publicznej jak i wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Zapewnienie kompatybilności ewentualnych dwóch ustaw nie stanowi obecnie, na etapie projektowania zbyt dużego problemu. W przyszłości, przy nowelizacji którejkolwiek z nich będzie wymagało  dodatkowej uwagi gdyż informacja publiczna zawiera się w definicji informacji sektora publicznego.<br />
 
Stoimy na stanowisku iż bardziej korzystne jest opracowanie jednej ustawy regulującej zarówno dostęp do informacji publicznej jak i wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Zapewnienie kompatybilności ewentualnych dwóch ustaw nie stanowi obecnie, na etapie projektowania zbyt dużego problemu. W przyszłości, przy nowelizacji którejkolwiek z nich będzie wymagało  dodatkowej uwagi gdyż informacja publiczna zawiera się w definicji informacji sektora publicznego.<br />
 
Uważamy że zapis  w części II. Zakres przewidywanej regulacji i zasadnicze kwestie wymagające uregulowania, punkt 7. Formaty, mówiący o  braku zobowiązania podmiotu do digitalizacji dokumentu jeśli posiada on jedynie jego egzemplarz jest bezzasadny. Koszty digitalizacji określone przez podmiot zobowiązany ponosi wnioskujący. Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4 możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.<br />
 
Uważamy że zapis  w części II. Zakres przewidywanej regulacji i zasadnicze kwestie wymagające uregulowania, punkt 7. Formaty, mówiący o  braku zobowiązania podmiotu do digitalizacji dokumentu jeśli posiada on jedynie jego egzemplarz jest bezzasadny. Koszty digitalizacji określone przez podmiot zobowiązany ponosi wnioskujący. Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4 możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.<br />
Zwracamy uwagę, że  p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną. Nie wszystkie podmioty, które objęte zostaną zapisami nowej ustawy, są upranione jednak do wydawania decyzji administracyjnych.<br />
+
Zwracamy uwagę, że  p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną. Nie wszystkie podmioty, które objęte zostaną zapisami nowej ustawy, są uprawnione jednak do wydawania decyzji administracyjnych.<br />
 
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 09:49, 13 cze 2014 (CEST)
 
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 09:49, 13 cze 2014 (CEST)
 +
 +
Zredagowałem i wpisałem na stronę opinii. Zlecam wysłanie. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 21:27, 1 lip 2014 (CEST)

Aktualna wersja na dzień 19:27, 1 lip 2014