14-05.02: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(utw. strony)
 
(wpisanie zredagowanej opinii)
Linia 16: Linia 16:
 
|-
 
|-
 
|
 
|
Polskie Towarzystwo Informatyczne przekazuje swoje uwagi do  
+
Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła uwagi do projektu założeń projektu ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
  
 +
Stoimy na stanowisku iż bardziej korzystne jest opracowanie jednej ustawy regulującej zarówno dostęp do informacji publicznej jak i wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Zapewnienie zgodności ewentualnych dwóch ustaw nie stanowi obecnie, na etapie projektowania zbyt dużego problemu. W przyszłości, przy nowelizacji którejkolwiek z nich będzie wymagało to dodatkowej uwagi, gdyż informacja publiczna zawiera się w definicji informacji sektora publicznego.
  
Opinia w wersji dostępnej do kopiowania znajduje się na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-04.03#Opinia
 
  
 +
Uważamy że zapis w części II Zakres przewidywanej regulacji i zasadnicze kwestie wymagające uregulowania, punkt 7. Formaty, mówiący o braku zobowiązania podmiotu do digitalizacji dokumentu, jeśli posiada on jedynie jego egzemplarz jest bezzasadny. Koszty digitalizacji określone przez podmiot zobowiązany ponosi wnioskujący.
  
Opracowanie: ...<br>
+
Rekomendacja PTI: ''Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4, możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji''.
Współpraca i redakcja: ...
+
 
 +
 
 +
Zwracamy uwagę, że p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną, jednak nie wszystkie podmioty, które podlegają zapisom nowej ustawy, są uprawnione do wydawania decyzji administracyjnych. Przykładowo samorządowe zakłady budżetowe  dysponują informacjami publicznymi, ale nie mogą odmówić jej udostępnienia, gdyż nie mają prawa wydawać decyzji administracyjnych. Podstawą ich działania jest k.c., a nie k.p.a.
 +
 
 +
Rekomendacja PTI: ''Proponujemy zweryfikowanie zapisów p. 8 w kontekście wykazu podmiotów dysponujących informacjami publicznymi i podstaw ich działania, a następnie adekwatnego do tego określenia trybu ewentualnej odmowy udostępnienia''.
 +
 
 +
 
 +
Opinia w wersji dostępnej do kopiowania znajduje się na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-05.02#Opinia
 +
 
 +
 
 +
Opracowanie: dr inż. Przemysław Jatkiewicz<br>
 +
Współpraca i redakcja: dr inż. Janusz Dorożyński
 
|}
 
|}
<!--Zlecone do wysłania ...-->
+
Zlecone do wysłania 2014-07-01
  
 
<!--[[:Plik:14-05.02.Opinia(skan).pdf|Skan wysłanej opinii]]-->
 
<!--[[:Plik:14-05.02.Opinia(skan).pdf|Skan wysłanej opinii]]-->

Wersja z 19:26, 1 lip 2014