14-02.03: Różnice pomiędzy wersjami

Z WSTOIn
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(utw. strony)
 
(redakcja i formatowanie opinii)
Linia 16: Linia 16:
 
|-
 
|-
 
|
 
|
Polskie Towarzystwo Informatyczne przekazuje opinię dotyczącą ...
 
  
Opracowanie: ...
+
Polskie Towarzystwo Informatyczne w odpowiedzi na prośbę o przesłanie uwag dotyczących projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenia w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli prezentuje poniżej swoją opinię.
 +
 
 +
Uważamy za zasadne przeprowadzanie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli - pozwala to na usystematyzowane kwalifikowanie komercyjnie działających jednostek zajmujących się kształceniem. Wobec dużej liczby takich podmiotów i zróżnicowanego poziomu ich usług stosowanie takiego podejścia jest konieczne.
 +
 
 +
Pozytywnie oceniamy zmianę par. 3 p. 1 związaną z uchyleniem wymogu, aby co najmniej 80% osób niebędących nauczycielami posiadało pięcioletnie doświadczenie zawodowego w zakresie doskonalenia lub kształcenia nauczycieli oraz legitymowało się ukończeniem form doskonalenia zawodowego w łącznym wymiarze co najmniej 160 godzin. Wymóg ten mocno ogranicza możliwość współpracy placówek z praktykami.
 +
 
 +
Wprowadzony w to miejsce do par. 3 p. 1 lit. c) wymóg posiadania odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia zawodowego wydaje się jednak zbyt ogólny. Rozporządzenie nie wskazuje sposobu weryfikacji doświadczenia zawodowego, a wykształcenie wobec bardzo zróżnicowanego poziomu kształcenia, również na uczelniach wyższych, wydaje się warunkiem niewystarczającym. Działające w Rzeczypospolitej Polskiej organizacje naukowe, zawodowe i techniczne mogłyby w tym względzie być pomocne i udzielać kandydatom odpowiednich rekomendacji.
 +
 
 +
Rekomendacja PTI: '''Dodanie do lit. c) przed kropką wymogu "''oraz posiadają rekomendację kierunkową od organizacji naukowej, technicznej lub zawodowej działającej w Rzeczpospolitej Polskiej''".'''
 +
 
 +
 
 +
Polskie Towarzystwo Informatyczne stoi na stanowisku, iż spowodowana usunięciem z par. 3 p. 1 litery h) rezygnacja z wymogu posiadania wykwalifikowanej kadry organizacyjno-technicznej jest nieuzasadniona i negatywnie odbije się na procesie kształcenia. Powszechnie wiadomo jest, iż nauczyciele - szczególnie przedmiotów humanistycznych - nie zawsze są w stanie sprawnie radzić sobie np. ze sprzętem multimedialnym. Wobec braku wykwalifikowanej pomocy można oczekiwać, iż będą rezygnowali ze stosowania nowoczesnych technologii.
 +
 
 +
Rekomendacja PTI: '''Utrzymanie w par. 3 p. 1 przepisu z dotychczasowej litery h).'''<br>
 +
 
 +
 
 +
Opracowanie: dr inż. Przemysław Jatkiewicz<br>
 +
Współpraca i redakcja: dr inż. Janusz Dorożyński
 +
 
 +
 
 +
Opinia w wersji edytowalnej jest dostępna na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-02.03#Opinia
  
 
|}
 
|}
 
Zlecone do wysłania ...
 
Zlecone do wysłania ...

Wersja z 22:17, 27 lut 2014