Dyskusja:14-02.06: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(Utworzono nową stronę "Co do zawartości dokumentu to nie mam żadnych zastrzeżeń. Można by jednak zasugerować dodatkowe zmiany w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych kwalifikacji wym...") |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Dlaczego więc nie utworzyć wymagań dla nauczycieli informatyki. Wiem, że zostaną one odrzucone ale kropla drąży skałę więc powinniśmy wyartykułować swoje oczekiwania.<br> | Dlaczego więc nie utworzyć wymagań dla nauczycieli informatyki. Wiem, że zostaną one odrzucone ale kropla drąży skałę więc powinniśmy wyartykułować swoje oczekiwania.<br> | ||
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:32, 13 lut 2014 (CET) | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:32, 13 lut 2014 (CET) | ||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | Polskie Towarzystwo Informatyczne w odpowiedzi na prośbę o przesłanie uwag dotyczących projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli przesyła swoją opinię.<br> | ||
+ | Nie wnosimy zastrzeżeń do proponowanych zmian. Jednocześnie pragniemy zauważyć, iż należałoby poddać głębszemu przeglądowi zmieniane rozporządzenie. Autorzy zajęli się w nim ze szczególną troską kompetencjami nauczycieli języków obcych. Nie muszą oni legitymować się ukończeniem studiów filologicznych lecz mogą potwierdzać znajomość posługiwania się językiem obcym poprzez certyfikaty wyszczególnione w załączniku.<br> | ||
+ | Stoimy na stanowisku iż w podobny sposób należałoby określić wymagania dla nauczycieli informatyki.<br> | ||
+ | Określone w § 2 wymagania ukończenia studiów na kierunku zgodnym z nauczanym przedmiotem lub którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu, ewentualnie studiów podyplomowych, zamyka drogę informatykom którzy ukończyli inne studia np. fizyka, astronomia matematyka czy zarządzanie. Swoją wiedzę są w stanie potwierdzić odpowiednimi certyfikatami międzynarodowych organizacji czy też publikacjami. Sztandarowym przykładem jest<strong> fizyk</strong> Tim Berners-Lee powszechnie uważany za ojca WWW.<br> | ||
+ | § 3 wyszczególniający kwalifikacje nauczycieli w gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych otwiera drogę dla osób, które ukończyły studia wyższe na innym kierunku czy specjalności niż nauczany oraz ukończyły kurs kwalifikacyjny. W tym wypadku uważamy iż samo ukończenie kursu kwalifikacyjnego, nie jest wystarczające by zapewnić odpowiedni poziom nauczania informatyki.<br> | ||
+ | Proponujemy opracowanie szczegółowych wymagań dla nauczycieli informatyki, jednocześnie oferujemy swoją pomoc w tym zakresie. |