Dyskusja:16-01.01/SI-JŻm: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
Linia 50: | Linia 50: | ||
"Sprawny elektroniczny obieg dokumentów to warunek efektywnych i oszczędnych systemów e-administracji państwowej" | "Sprawny elektroniczny obieg dokumentów to warunek efektywnych i oszczędnych systemów e-administracji państwowej" | ||
− | Podejście, że e-administracja będzie bazować na sprawnym obiegu dokumentów nie wydaje się właściwa. Zamiast obiegu dokumentów sensowny byłby obieg informacji. Z punktu widzenia obywatela, a urzędów zapewne też, istotna wydaje się wymiana informacji, a nie wymiana dokumentów. | + | Podejście, że e-administracja będzie bazować na sprawnym obiegu dokumentów nie wydaje się właściwa. Zamiast obiegu dokumentów sensowny byłby obieg informacji. Z punktu widzenia obywatela, a urzędów zapewne też, istotna wydaje się wymiana informacji, a nie wymiana dokumentów. Nawiązuje do tego kierunek "Orientacja administracji państwa na usługi cyfrowe": |
+ | gdzie jest napisane: | ||
+ | "E-usługi nie mają przenosić papierowych procedur biurokratycznych w sferę cyfrową („e-pismo”, „e-wniosek”), ale realnie upraszczać i maksymalnie automatyzować procesy załatwiania spraw." | ||
+ | |||
[tu dodam odwołanie do definicji z rozporządzenia eIDAS, które wchodzi w życie w czerwcu 2016] | [tu dodam odwołanie do definicji z rozporządzenia eIDAS, które wchodzi w życie w czerwcu 2016] |