Dyskusja:14-02.05: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
Linia 3: | Linia 3: | ||
− | Polskie Towarzystwo Informatyczne jest zaniepokojone poziomem kształcenia w zakresie informatyki. Świadczą o tym dane z egzaminów maturalnych w roku 2013. Tylko nieco ponad 1% zdających wybrał informatykę jako egzamin dodatkowy. Jedynie historia sztuki i historia muzyki były mniej popularne. Zadania związane z programowaniem były rozwiązywane prawidłowo ledwo przez 9-12% zdających. | + | Polskie Towarzystwo Informatyczne jest zaniepokojone poziomem kształcenia w zakresie informatyki. Świadczą o tym dane z egzaminów maturalnych w roku 2013. Tylko nieco ponad 1% zdających wybrał informatykę jako egzamin dodatkowy. Jedynie historia sztuki i historia muzyki były mniej popularne. Zadania związane z programowaniem były rozwiązywane prawidłowo ledwo przez 9-12% zdających.<br> |
+ | prof. Maciej M. Sysło, komentując fakt małego zainteresowania polskiej młodzieży studiami informatycznymi (liczba absolwentów kierunków informatycznych w Polsce zmalała z 3,8% do 3,2% wszystkich absolwentów w ciągu ostatnich czterech lat): „Potrzebna jest rzetelna praca od podstaw wszystkich zainteresowanych stron. Podniesienie poziomu kształcenia informatycznego w szkołach powinno mieć nie mniejszy priorytet, niż takie programy jak Cyfrowa Szkoła”.<br> | ||
Mając na uwadze troskę o przyszłą kadrę informatyczną lecz także świadomych użytkowników nowych technologii tworzących społeczeństwo informacyjne uważamy że kształcenie w zakresie informatyki należy rozpocząć najszybciej jak tylko jest to możliwe. Poniżej przedstawiamy więc swoje uwagi i propozycje.<br> | Mając na uwadze troskę o przyszłą kadrę informatyczną lecz także świadomych użytkowników nowych technologii tworzących społeczeństwo informacyjne uważamy że kształcenie w zakresie informatyki należy rozpocząć najszybciej jak tylko jest to możliwe. Poniżej przedstawiamy więc swoje uwagi i propozycje.<br> | ||
Proponujemy w załączniku 1, w obszarze 13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną dodać punkt 7) Zna podstawowe wyrażenia logiczne „lub”, ”oraz”, „zaprzeczenie”.<br> | Proponujemy w załączniku 1, w obszarze 13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną dodać punkt 7) Zna podstawowe wyrażenia logiczne „lub”, ”oraz”, „zaprzeczenie”.<br> |