Dyskusja:16-01.01/SI-JDo: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(założenie strony - wpisanie treści) |
(korekty formatowania) |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
1. Dział informatyzacja obejmuje sprawy: | 1. Dział informatyzacja obejmuje sprawy: | ||
+ | {| class=wikitable style="background-color:white" | ||
+ | ! [grupowanie spraw ustawowych w różnorodne obszary merytoryczne, w których dane sprawy są w mniejszym lub większym stopniu powiązane] | ||
− | + | |- | |
− | + | | style="background-color:MintCream"| '''(O1 - obszar administracji publicznej)''' | |
− | (O1 - obszar administracji publicznej) | + | |- |
+ | || | ||
*1) informatyzacji administracji publicznej; | *1) informatyzacji administracji publicznej; | ||
*2) systemów i sieci teleinformatycznych administracji publicznej; | *2) systemów i sieci teleinformatycznych administracji publicznej; | ||
*9) rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną oraz usług na żądanie; | *9) rozwoju usług świadczonych drogą elektroniczną oraz usług na żądanie; | ||
− | (O2 - obszar techniczny) | + | |- |
+ | | style="background-color:MintCream"| '''(O2 - obszar techniczny)''' | ||
+ | |- | ||
+ | || | ||
*3) technologii i technik informacyjnych; | *3) technologii i technik informacyjnych; | ||
*4) standardów informatycznych; | *4) standardów informatycznych; | ||
*12) koordynacji interoperacyjności; | *12) koordynacji interoperacyjności; | ||
− | (O3 - obszar rozwoju) | + | |- |
+ | | style="background-color:MintCream"| '''(O3 - obszar rozwoju)''' | ||
+ | |- | ||
+ | || | ||
*5) wspierania inwestycji w dziedzinie informatyki; | *5) wspierania inwestycji w dziedzinie informatyki; | ||
− | (O4 - obszar społeczeństwa informacyjnego) | + | |- |
+ | | style="background-color:MintCream"| '''(O4 - obszar społeczeństwa informacyjnego)''' | ||
+ | |- | ||
+ | || | ||
*6) zastosowań technologii informatycznych w społeczeństwie informacyjnym; | *6) zastosowań technologii informatycznych w społeczeństwie informacyjnym; | ||
*7) rozwoju społeczeństwa informacyjnego; | *7) rozwoju społeczeństwa informacyjnego; | ||
*8) przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu; | *8) przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu; | ||
− | (O5 - obszar komunikacji informacyjnej wykorzystującej energię elektromagnetyczną) | + | |- |
+ | | style="background-color:MintCream"| '''(O5 - obszar komunikacji informacyjnej wykorzystującej energię elektromagnetyczną)''' | ||
+ | |- | ||
+ | || | ||
*11) telekomunikacji; | *11) telekomunikacji; | ||
− | (O6 - obszar międzynarodowy, w tym unijny) | + | |- |
+ | | style="background-color:MintCream"| '''(O6 - obszar międzynarodowy, w tym unijny)''' | ||
+ | |- | ||
+ | || | ||
*13) udziału w kształtowaniu polityki Unii Europejskiej w zakresie informatyzacji. | *13) udziału w kształtowaniu polityki Unii Europejskiej w zakresie informatyzacji. | ||
*10) realizacji zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie informatyzacji; | *10) realizacji zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w dziedzinie informatyzacji; | ||
− | + | |} | |
Powiązanie kierunków działań MC w ww. obszarami, a w konsekwencji ze sprawami powierzonymi ustawowo MC | Powiązanie kierunków działań MC w ww. obszarami, a w konsekwencji ze sprawami powierzonymi ustawowo MC | ||
− | + | {| class=wikitable | |
− | + | {{W-2k| [O1, (O4)] | * 1 Orientacja administracji państwa na usługi cyfrowe }} | |
− | + | {{W-2k| [---] | * 2 Inwentaryzacja i monitorowanie systemów e-administracji }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, (O4)] | * 3 Jeden portal informacji i usług administracji rządowej }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, (O4)] | * 4 Brama do usług }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, (O4)] | * 5 BIP - Biuletyny Informacji Publicznej }} | |
− | + | {{W-2k| [O1] | * 6 Wdrożenie ładu organizacyjno-decyzyjnego }} | |
− | + | {{W-2k| [O2, O1, O4, O5] | * 7 Zapewnienie bezpiecznego dostępu do sieci oraz usług e-administracji }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, O4] | * 8 Zintegrowanie i rozwój rejestrów państwowych }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, O4, O2] | * 9 Przyjęcie jednolitego standardu cyfrowej identyfikacji obywateli }} | |
− | + | {{W-2k| [O1] | * 10 Rozwój centrów przetwarzania danych e-administracji }} | |
− | + | {{W-2k| [O1] | * 11 Rozwiązania instytucjonalne – budowa struktury koordynacyjnej }} | |
− | + | {{W-2k| [O1] | * 12 [Wypracowanie Linii Współpracy na styku Rząd-Samorząd }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, O4] | * 13 Konsultacje społeczne oraz udział społeczny w procesie legislacyjnym }} | |
− | + | {{W-2k| [O1, O2] | * 14 Przyjęcie standardu elektronicznego obiegu dokumentów w administracji }} | |
− | + | {{W-2k| [O4, O5, (O3)] | * 15 Zwiększenie efektywności wydatkowania środków z POPC 2014-2020 }} | |
− | + | {{W-2k| [O1] | * 16 Podnoszenie kompetencji po stronie administracji }} | |
− | + | {{W-2k| [O6] | * 17 Zwiększenie skuteczności działań Polski w zakresie ICT zarówno w instytucjach UE, jak i innych instytucjach międzynarodowych }} | |
+ | |} | ||
Liczba wskazań danego działu przez kierunki działań MC | Liczba wskazań danego działu przez kierunki działań MC | ||
{| class=wikitable | {| class=wikitable | ||
+ | |||
+ | |- | ||
| | O1 | | | O1 | ||
| | <div align="right">14</div> | | | <div align="right">14</div> | ||
Linia 100: | Linia 121: | ||
* https://ec.europa.eu/digital-agenda/sites/digital-agenda/files/EDCF.pdf | * https://ec.europa.eu/digital-agenda/sites/digital-agenda/files/EDCF.pdf | ||
Tekst jest poniżej: | Tekst jest poniżej: | ||
− | + | {| | |
− | + | {{W-2k | '''5''' | Digital is at the heart of policy and strategy. Services are digital by default. Digital culture is strong: agile, user-centred, innovative, responsive.}} | |
− | + | {{W-2k | '''4''' | Senior management have made significant progress in delivering the vision and plan, implementing new capability and trialling it successfully by re-engineering a range of services to be digital by default.}} | |
− | + | {{W-2k | '''3''' | Senior management in place with a remit to set targets, develop over-arching vision and plan, and develop necessary capability and culture. Digital is seen as a key transformation and advocacy is strong at key parts of the organisation.}} | |
− | + | {{W-2k | '''2''' | Some digital services, but often of limited quality. Digital teams in place but tend to be siloed in business units or service/programme teams and have limited budget and remit. Senior (board level) digital management not in place.}} | |
+ | {{W-2k | '''1''' | No awareness of digital capability, no resources allocated, no digital strategy, plan or metrics, no understanding of best practice, no digital services.}} | ||
+ | |} | ||
− | Moje tłumaczenie | + | Moje tłumaczenie |
− | Stopnie dojrzałości cyfrowej władz publicznych | + | '''Stopnie dojrzałości cyfrowej władz publicznych''' - 5 to stopień najwyższy |
− | + | {| class=wikitable | |
− | + | {{W-2k | '''5''' | Cyfryzacja (informatyzacja) jest jądrem polityk i strategii. Usługi (publiczne) są cyfrowe domyślnie (z definicji). Kultura cyfrowa jest trwała oraz zwinna, zorientowana na użytkownika, innowacyjna, elastyczna.}} | |
− | + | {{W-2k | '''4''' | Najwyższa kadra zarządcza władz publicznych poczyniła znaczne postępy w przekazywaniu wizji i planów, wdrażaniu nowych udogodnień i skutecznym ich testowaniu poprzez przeprojektowanie szeregu usług na cyfrowe domyślnie (z definicji).}} | |
− | + | {{W-2k | '''3''' | Najwyższa kadra zarządcza władz publicznych wykonuje obowiązki ustalenia celi, opracowania wszechogarniających wizji i planów oraz udogodnień i kultury cyfrowej. Informatyzacja (cyfryzacja) jest postrzegana jako kluczowa część transformacji państwa, a wsparcie publiczne jest trwałe i stanowi kluczową część danej jednostki władzy publicznej.}} | |
− | + | {{W-2k | '''2''' | Pewne usługi są cyfrowe, ale często ich jakość jest ograniczona. Zespoły cyfrowe istnieją, ale mają tendencje do silosowego ograniczania się do swoich jednostek organizacyjnych lub zespołów usługowo/programowych, ponadto mają ograniczone budżety i zadania. Nie występuje wyższe (na poziomie analogicznym do zarządu organizacji biznesowej) kierownictwo cyfrowe.}} | |
+ | {{W-2k | '''1''' | Nie ma świadomości potrzeb cyfrowych, nie są przydzielone zasoby, nie ma cyfrowych: strategii, planów, mierników, nie ma zrozumienia najlepszych praktyk, nie ma usług cyfrowych.}} | ||
+ | |} | ||
cdn. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 15:33, 8 lut 2016 (CET) | cdn. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 15:33, 8 lut 2016 (CET) |