Dyskusja:15-05.01: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(Dodatkowa uwaga) |
|||
Linia 14: | Linia 14: | ||
--[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:32, 25 maj 2015 (CEST) Kontynuując uwagę Grzegorza Plucińskiego profil zaufany ePUAP w połowie jest używany przez urzędników, którym w większości nie zostały dane służbowe telefony. W praktyce przepis może całkowicie uniemożliwić zakładanie profilu zaufanego - gdzie urzędnik potwierdza założenie przez podpisanie swoim profilem zaufanym. | --[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:32, 25 maj 2015 (CEST) Kontynuując uwagę Grzegorza Plucińskiego profil zaufany ePUAP w połowie jest używany przez urzędników, którym w większości nie zostały dane służbowe telefony. W praktyce przepis może całkowicie uniemożliwić zakładanie profilu zaufanego - gdzie urzędnik potwierdza założenie przez podpisanie swoim profilem zaufanym. | ||
Reasumując wpisywanie w rozporządzenie konkretnej metody zamiast ustalenia warunków bezpieczeństwa jest praktyką bardzo złą i w może okazać się działaniem, które będzie wymagało bardzo szybkiej korekty. | Reasumując wpisywanie w rozporządzenie konkretnej metody zamiast ustalenia warunków bezpieczeństwa jest praktyką bardzo złą i w może okazać się działaniem, które będzie wymagało bardzo szybkiej korekty. | ||
+ | --[[Użytkownik:Michał Tabor|Michał Tabor]] ([[Dyskusja użytkownika:Michał Tabor|dyskusja]]) 13:42, 25 maj 2015 (CEST) Ocena skutków regulacji (OSR) pomija całkowicie skutki związane z dostosowaniem punktów (obsługi) do stosowania rozporządzenia. W szczególności nie wzięto pod uwagę reportu NIK dotyczącego polityk bezpieczeństwa w urzędach, wobec czego wdrożenie polityk bezpieczeństwa może być znacznie trudniejsze niż dotychczas stosowana instrukcja. Nalezy także wskazać, że w OSR nie stwierdzono ilu urzędników dysponuje telefonem umożliwiającym potwierdzenie profilu zaufanego. |