14-07.02: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(akt.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | === Materiały === | |
− | + | Projekt zmiany ustawy o systemie oświaty - materiały: | |
− | + | * {{#l:Mat-14-07_02m00.pdf|Pismo przewodnie}} | |
− | + | * dokumenty: | |
− | + | ** {{#l:Mat-14-07_02m01.pdf|projekt}} | |
− | + | ** {{#l:Mat-14-07_02m02.pdf|uzasadnienie}} | |
+ | ** {{#l:Mat-14-07_02m03.pdf|ocena skutków regulacji}} | ||
+ | |||
+ | === Termin === | ||
+ | * 2014-08-05 | ||
+ | |||
+ | === Opinia === | ||
+ | Wypracowanie opinii - patrz [[Dyskusja:14-07.02|strona dyskusji]]. | ||
+ | |||
+ | '''Tekst opinii''' | ||
+ | {| class="wikitable collapsible" width=100% | ||
+ | ! | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
+ | Sz. P. Joanna Kluzik-Rostowska | ||
+ | Minister Edukacji Narodowej | ||
+ | |||
+ | W nawiązaniu do pisma DJE.WEK.5031.40.2014 z dnia 21.07.2014 Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła swoje uwagi dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Ocena opisowa stosowaną w klasach 1-3 jest często mniej czytelna dla rodziców a przede wszystkim wymaga znacznie więcej czasu do jej wystawienia. E-dzienniki dają nauczycielom możliwość kategoryzowania i definiowana w ocen dla poszczególnych form oceniania uczniów także dla oceny numerycznej, co pozwala na poprawne ich komunikowanie uczniom i rodzicom. Z tego powodu wiele szkół wdrażających e-dzienniki wraca do oceny numerycznej w klasach 1-3 co umożliwiały dotychczasowe przepisy. | ||
+ | |||
+ | '''Stanowisko PTI''' – oceny opisowe przywołane w art. 44d.1 powinny być wystawiane na podstawie słownika ocen tworzonego przez nauczyciela. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Art. 9a ust. 4 zezwala dyrektorowi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej na powierzenie dyrektorom okręgowych komisji egzaminacyjnych realizacji zadań w zakresie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych. Zapis ten może być rozumiany jako umożliwienie druku i dystrybucji bezpośrednio okręgowym komisjom egzaminacyjnym, które nie są jednak jednostkami organizacyjnymi wyspecjalizowanymi w drukowaniu materiałów wymagających zabezpieczenia przed ich nieuprawnionym ujawnieniem. | ||
+ | |||
+ | '''Stanowisko PTI''' - Zmienić treść Art. 9a ust. 4 na następującą: ''Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej może powierzyć wybór jednostki organizacyjnej realizującej zadania w zakresie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych, o której mowa w ust. 3, dyrektorom okręgowych komisji egzaminacyjnych''. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Polskie Towarzystwo Informatyczne popiera wprowadzanie nowych technologii w proces kształcenia. Jednakże art. 44t.4 mówiący o możliwości sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych jest zbyt ogólny. Nie definiuje w jakim zakresie, jakie narzędzia i w jaki sposób mogą być użytkowane. | ||
+ | |||
+ | '''Stanowisko PTI''' - dopisać w art. 44t.4 zdanie o następującej treści: ''Zakres stosowania narzędzi elektronicznych w procesie sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów określa Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej''. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Opinia w wersji dostępnej do kopiowania znajduje się na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-07.02#Opinia | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Opracowanie: dr hab. inż. Piotr Bała, mgr inż. Maciej Godniak, dr inż. Przemysław Jatkiewicz, mgr inż. Tomasz Klasa | ||
+ | |||
+ | |} | ||
+ | Zlecone do wysłania 2014-08-04 | ||
+ | |||
+ | [[:Plik:14-07.02.Opinia(skan).pdf|Skan wysłanej opinii]] |