Dyskusja:14-02.05: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(I wersja opinii - na razie tutaj) |
(wpis) |
||
Linia 46: | Linia 46: | ||
Rekomendacja PTI: '''Wykreślić na str. 13 z p. 8 "Zajęcia komputerowe. ..." pozycji 1), 2), 3) i 4), z pozostawieniem poz. 5).'''<br> | Rekomendacja PTI: '''Wykreślić na str. 13 z p. 8 "Zajęcia komputerowe. ..." pozycji 1), 2), 3) i 4), z pozostawieniem poz. 5).'''<br> | ||
<span style="color: red"><small>Przyznam, że tego nie rozumiem. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | <span style="color: red"><small>Przyznam, że tego nie rozumiem. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | ||
+ | |||
+ | <span style="color: green"><small>Rysowanie kółek i kwadratów jest bez sensu a wpisywanie tekstów z klawiatury czy uruchamianie i posługiwanie się programami (notabene jakimi??) nie wymaga chyba osobnego przedmiotu. Mój 2 letni syn zaczyna posługiwać się tabletem jak tylko się do niego dorwie :) Te proste elementy winny być realizowane na innych przedmiotach cytowałem wcześniej zapisy z tego załącznika: nauczyciele powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach z '''różnych przedmiotów''' --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:16, 28 lut 2014 (CET)</small></span> | ||
Linia 52: | Linia 54: | ||
Rekomendacja PTI: '''W zalecanych warunkach i sposobach realizacji zajęć komputerowych wykreślić zdanie: „Zajęcia komputerowe należy rozumieć dosłownie jako zajęcia z komputerami”.'''<br> | Rekomendacja PTI: '''W zalecanych warunkach i sposobach realizacji zajęć komputerowych wykreślić zdanie: „Zajęcia komputerowe należy rozumieć dosłownie jako zajęcia z komputerami”.'''<br> | ||
<span style="color: red"><small>Gdzie to jest, na której stronie? [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | <span style="color: red"><small>Gdzie to jest, na której stronie? [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | ||
+ | <span style="color: green"><small>Załącznik 2 Zalecane warunki i sposób realizacji str. 22 p.11--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:16, 28 lut 2014 (CET)</small></span> | ||
Linia 57: | Linia 60: | ||
<span style="color: red"><small>Tu brak jest konkretu - gdzie to ma się znaleźć i jaka jest proponowana treść do wprowadzenia do rozp. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | <span style="color: red"><small>Tu brak jest konkretu - gdzie to ma się znaleźć i jaka jest proponowana treść do wprowadzenia do rozp. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | ||
− | + | <span style="color: green"><small>II ETAP EDUKACYJNY ZAJĘCIA KOMPUTEROW Cele kształcenia wymagania ogólne oraz Treści nauczania - wymagania szczegółowe. Można by było pokusić się o konkretne zapisy ale uważam że lepiej zwrócić uwagę na problem, dorzucić lużne propozycje o których pisałem i zaproponować pomoc PTI --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:38, 28 lut 2014 (CET)</small></span> | |
Autorzy rozporządzenia wskazują na znaczącą rolę bibliotek szkolnych. Zapomnieli jednak o bibliotekach cyfrowych, które posiadają znacznie większe zasoby niż te, które są w stanie zgromadzić pojedyncze placówki oświatowe. Celem działania bibliotek szkolnych stanowić więc powinno również zapewnienie szerokiego dostępu do bibliotek cyfrowych. | Autorzy rozporządzenia wskazują na znaczącą rolę bibliotek szkolnych. Zapomnieli jednak o bibliotekach cyfrowych, które posiadają znacznie większe zasoby niż te, które są w stanie zgromadzić pojedyncze placówki oświatowe. Celem działania bibliotek szkolnych stanowić więc powinno również zapewnienie szerokiego dostępu do bibliotek cyfrowych. | ||
Linia 63: | Linia 66: | ||
<span style="color: red"><small>Tu też brak jest konkretu - gdzie to ma się znaleźć i jaka jest proponowana treść do wprowadzenia do rozp. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | <span style="color: red"><small>Tu też brak jest konkretu - gdzie to ma się znaleźć i jaka jest proponowana treść do wprowadzenia do rozp. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]])</small></span> | ||
+ | <span style="color: green"><small>Załącznik 2 str. 2 Prawidłowa treść pierwszego zdania akapitu o bibliotekach: ''Realizację powyższych celów powinna wspomagać dobrze wyposażona biblioteka szkolna, dysponująca aktualnymi zbiorami, zarówno w postaci księgozbioru, jak i w postaci zasobów multimedialnych oraz zapewniającą możliwość przeglądania zewnętrznych zasobów bibliotek cyfrowych.''--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:27, 28 lut 2014 (CET) </small></span> | ||
Opracowanie: dr inż. Przemysław Jatkiewicz<br> | Opracowanie: dr inż. Przemysław Jatkiewicz<br> | ||
Linia 70: | Linia 74: | ||
Opinia w wersji edytowalnej jest dostępna na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-02.05#Opinia | Opinia w wersji edytowalnej jest dostępna na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-02.05#Opinia | ||
|} | |} | ||
+ | Ok, teraz nie mam uwag, wyjaśnienia daję do rekomendacji i wpisuję na stronę opinii. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 22:25, 2 mar 2014 (CET) |