Dyskusja:14-02.06: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
Linia 9: | Linia 9: | ||
Określone w § 2 wymagania ukończenia studiów na kierunku zgodnym z nauczanym przedmiotem lub którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu, ewentualnie studiów podyplomowych, zamyka drogę informatykom którzy ukończyli inne studia np. fizyka, astronomia matematyka czy zarządzanie. Swoją wiedzę są w stanie potwierdzić odpowiednimi certyfikatami międzynarodowych organizacji czy też publikacjami. Sztandarowym przykładem jest<strong> fizyk</strong> Tim Berners-Lee powszechnie uważany za ojca WWW.<br> | Określone w § 2 wymagania ukończenia studiów na kierunku zgodnym z nauczanym przedmiotem lub którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu, ewentualnie studiów podyplomowych, zamyka drogę informatykom którzy ukończyli inne studia np. fizyka, astronomia matematyka czy zarządzanie. Swoją wiedzę są w stanie potwierdzić odpowiednimi certyfikatami międzynarodowych organizacji czy też publikacjami. Sztandarowym przykładem jest<strong> fizyk</strong> Tim Berners-Lee powszechnie uważany za ojca WWW.<br> | ||
§ 3 wyszczególniający kwalifikacje nauczycieli w gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych otwiera drogę dla osób, które ukończyły studia wyższe na innym kierunku czy specjalności niż nauczany oraz ukończyły kurs kwalifikacyjny. W tym wypadku uważamy iż samo ukończenie kursu kwalifikacyjnego, nie jest wystarczające by zapewnić odpowiedni poziom nauczania informatyki.<br> | § 3 wyszczególniający kwalifikacje nauczycieli w gimnazjach i zasadniczych szkołach zawodowych otwiera drogę dla osób, które ukończyły studia wyższe na innym kierunku czy specjalności niż nauczany oraz ukończyły kurs kwalifikacyjny. W tym wypadku uważamy iż samo ukończenie kursu kwalifikacyjnego, nie jest wystarczające by zapewnić odpowiedni poziom nauczania informatyki.<br> | ||
− | Proponujemy opracowanie szczegółowych wymagań dla nauczycieli informatyki, jednocześnie oferujemy swoją pomoc w tym zakresie. | + | Proponujemy opracowanie szczegółowych wymagań dla nauczycieli informatyki, jednocześnie oferujemy swoją pomoc w tym zakresie.<br> |
+ | Pragniemy zaznaczyć iż nasze stanowisko jest zbieżne z dokumentem pt. „''Kierunki działań w zakresie nauczania dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania szkoły w społeczeństwie informacyjnym. Nowe technologie w edukacji''” opracowanym przez Radę ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej przy Ministrze Edukacji Narodowej w 2010 r. Zawarta w nim analiza SWOT jako słabe strony wyszczególnia między innymi:<br> | ||
+ | - słabe przygotowanie nauczycieli przedmiotów informatycznych, zwłaszcza nauczycieli informatyki w gimnazjum i w liceum, w zakresie podstaw informatyki,<br> | ||
+ | - wiele form kształcenia i doskonalenia nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych i informatyki nie realizuje standardów w tym zakresie,<br> | ||
+ | - brak systemu weryfikacji kompetencji informatycznych i dydaktycznych absolwentów różnych zorganizowanych form kształcenia i doskonalenia nauczycieli,<br> | ||
+ | - niewystarczające przygotowanie w uczelniach nowych nauczycieli do korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w swojej pracy zawodowej i dydaktycznej,<br> | ||
+ | - studia podyplomowe z informatyki nie przygotowują na odpowiednim poziomie w zakresie podstaw informatyki,<br> | ||
+ | - brak systemu certyfikacji informatycznego przygotowania nauczycieli, który odnosiłby się bezpośrednio do umiejętności pracy z uczniami w klasie. <br> | ||
+ | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 20:21, 26 lut 2014 (CET)--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 20:21, 26 lut 2014 (CET) |