Dyskusja:16-05.01: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(→Tekst opinii: wpis) |
|||
Linia 90: | Linia 90: | ||
<br /> | <br /> | ||
Wprowadziłem drobne zmiany i poprawki --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:05, 20 cze 2016 (CEST) | Wprowadziłem drobne zmiany i poprawki --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:05, 20 cze 2016 (CEST) | ||
+ | |||
+ | Ok. Jeszcze tylko dam sygnał na listy oraz na FB, i jutro wyślemy. Pytanie do kogo? Ja proponuję: prezydent, marszałek Sejmu, minister SWiA. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 14:17, 20 cze 2016 (CEST) | ||
+ | |||
+ | ;Poprawki od Hanny Mazur | ||
+ | Witam, poprawki do tekstu Janusza:<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''Są to: A. blokada dostępności do danych informatycznych (Art. 32c. 1.) B. testy bezpieczeństwa systemów informatycznych. (Art. 38) ''<br> | ||
+ | Lepiej napisać:<br> | ||
+ | Są to: (a) blokada dostępności do danych informatycznych (Art. 32c. 1.), (b) testy bezpieczeństwa systemów informatycznych (Art. 38). <br> | ||
+ | |||
+ | Potem konsekwentnie<br> | ||
+ | zamiast <br> | ||
+ | ''Ad A''<br> | ||
+ | ''Ad. B'' <br> | ||
+ | dać<br> | ||
+ | Ad (a).<br> | ||
+ | Ad (b).<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''Może to oznaczać to, że''<br> | ||
+ | Dać<br> | ||
+ | W efekcie <br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''Co więcej widzimy tutaj duży problem z brakiem przejrzystości ponieważ w przypadku blokowania stron nie ma obowiązku informowania o tym, że dana strona została zablokowana.''<br> | ||
+ | Dać<br> | ||
+ | Co więcej, widzimy także duży problem z brakiem przejrzystości ponieważ w przypadku blokowania stron nie ma obowiązku informowania o tym, że dana strona została zablokowana.<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''nie będę wiedziały czy niedostępność danej strony spowodowane''<br> | ||
+ | Powinno być<br> | ||
+ | nie będę wiedziały, czy niedostępność danej strony spowodowana <br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''czy na przykład powodu awarii/błędów dostawcy Internetu''<br> | ||
+ | Powinno być<br> | ||
+ | czy, na przykład, z powodu awarii/błędów dostawcy Internetu<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''pojawia się pytanie czy ustawodawca, przewiduje również blokowanie takich usług jak TOR lub VPN.''<br> | ||
+ | Powinno być<br> | ||
+ | pojawia się pytanie, czy ustawodawca przewiduje również blokowanie takich usług jak TOR lub VPN.<br> | ||
+ | |||
+ | Źle jest sformułowane <br> | ||
+ | ''Konieczność natychmiastowego zablokowania strony wymagać będzie poniesienia nakładów finansowych przez dostawców usług internetowych. Oraz potencjalne straty finansowe poniesione przez podmiot, którego strony zostały zablokowane.''<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''informatycznych,np operatorów telekomunikacyjnych Zezwala na stosowanie zabiegów i narzędzia''<br> | ||
+ | Dać <br> | ||
+ | informatycznych, np. operatorów telekomunikacyjnych. Zezwala na stosowanie zabiegów i narzędzi<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''tet testy''<br> | ||
+ | dać <br> | ||
+ | te testy<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast<br> | ||
+ | ''Jeśli tak to niesie to ryzyko''<br> | ||
+ | Dać<br> | ||
+ | Jeśli tak, to niesie to ryzyko<br> | ||
+ | |||
+ | Zamiast <br> | ||
+ | ''wykracza poza ten cel.''<br> | ||
+ | Dać<br> | ||
+ | wykraczają poza ten cel.<br> | ||
+ | |||
+ | Pozdrawiam<br> | ||
+ | Hanna Mazur<br> | ||
+ | <small>przeniesione z mejla na listę Elka Pn 2016-06-20 19:54. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 09:35, 21 cze 2016 (CEST)</small> | ||
+ | |||
+ | === Karty przedpłacone=== | ||
+ | Zastanawiam sie jeszcze czy nie należałoby dodać uwagi dot. rejestracji kart prepaid. | ||
+ | Konieczność rejestracji takich kart wprowadzi na wszystkie punkty sprzedaży detalicznejm np. kioski Ruchu itp. konieczność spełnienia wymogów Ustawy o ochronie danych osobowych i implementacji stosownych zabezpieczeń. | ||
+ | Co o tym sądzicie? | ||
+ | [[Użytkownik:Żmudziński Janusz|Żmudziński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Żmudziński Janusz|dyskusja]]) 09:20, 21 cze 2016 (CEST) | ||
+ | :Słusznie, dodamy do opinii. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 09:24, 21 cze 2016 (CEST) | ||
+ | |||
+ | ==Tekst opinii== | ||
+ | Całość jest już na [[{{PAGENAME}}|stronie głównej]]. Dajemy sobie jeszcze trochę czasu (zlecę wysłanie jutro)) na dokładne sprawdzenie i korekty - róbcie je już bezpośrednio w tekście na stronie głównej (tam już nie podpisujemy się czterema tyldami :-), kto co zrobił jest uwiecznione w historii zmian). Aha, dodałem fragment o PSD w kontekście odo, fragment o IP, URL i https, oraz zakończenie z apelem do prezydenta. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 12:47, 21 cze 2016 (CEST) | ||
+ | |||
+ | ===Uwagi D. Kajrunajtys=== | ||
+ | Na priw do mnie Danuta przysłała poniższe uwagi.<br> | ||
+ | |||
+ | <div style="background-color:MintCream;">zapis: | ||
+ | Ustawa o działaniach antyterrorystycznych powstawała pośpiesznie i praktycznie bez konsultacji społecznych. W trakcie prac nad ustawą wystąpiły przeciwko niej dziesiątki organizacji społecznych. Nawet Rada ds. Cyfryzacji działająca przy Ministerstwie Cyfryzacji zwróciła uwagę na tryb tworzenia ustawy (brak konsultacji społecznych) jak i zawarte w niej poszczególne zapisy. | ||
+ | |||
+ | jakkolwiek jest w pełni prawdziwy, tak było, ale .. | ||
+ | |||
+ | wydaje mi się, że '''<u>celem PTI nie jest</u>''' ocenianie / krytykowanie przebiegu procesu ale skomentowanie jego finalnego produktu, moim zdaniem taki zapis jest również dalece nietaktowny - proponuję go usunąć lub mocno przebudować | ||
+ | |||
+ | dalej, jest tekst:<br> | ||
+ | co według PTI jest niedobrą praktyką | ||
+ | |||
+ | również wg mnie nie jest kompetencją PTI (ocenianie); rozumiem potrzebę użycia pojęcia "dobre praktyki" i tu sugerowałabym w brzmieniu pozytywnym coś np takiego: "Aspekt ten nie jest wprawdzie oczywisty, ale nie został wspomniany w uzasadnieniu i ocenie skutków wprowadzenia ustawy. Zgodnie z tzw. dobrymi praktykami jest to jeden z elementów analizy ... (brak pomysłu na zamknięcie zdania)." | ||
+ | |||
+ | no i :) Prezydenta z wielkiej litery, piszemy w imieniu Organizacji</div> | ||
+ | Co do wielkiej litery, to zwracamy się do człowieka, a nie do jednoosobowego urzędu. Reszta do przemyślenia, ale to jutro. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 23:57, 21 cze 2016 (CEST) | ||
+ | |||
+ | ===Końcowa wersja=== | ||
+ | Częściowo uwzględniłem uwagi Danuty, usunąłem watpliwe zdanie o https i legalności. Zlecam opinię do wysłania. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 12:58, 22 cze 2016 (CEST) |