Dyskusja:14-12.02: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
Linia 73: | Linia 73: | ||
Niezależnie od powyższych działań Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji winno zająć się opracowaniem ogólnodostępnego, darmowego narzędzia, którego stosowanie nie wymagałoby wiedzy specjalistycznej. Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego oferuje swoją pomoc w zakresie opracowania założeń wspomnianego oprogramowania.<br /> | Niezależnie od powyższych działań Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji winno zająć się opracowaniem ogólnodostępnego, darmowego narzędzia, którego stosowanie nie wymagałoby wiedzy specjalistycznej. Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego oferuje swoją pomoc w zakresie opracowania założeń wspomnianego oprogramowania.<br /> | ||
Jedyne dopuszczalne rozwiązania prawne powinno obligować dostawców Internetu jak i sprzętu komputerowego do dostarczania powyższego oprogramowania lub informowania w jaki sposób je pobrać i używać.<br /> | Jedyne dopuszczalne rozwiązania prawne powinno obligować dostawców Internetu jak i sprzętu komputerowego do dostarczania powyższego oprogramowania lub informowania w jaki sposób je pobrać i używać.<br /> | ||
− | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:37, 4 gru 2014 (CET) | + | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:37, 4 gru 2014 (CET)<br /> |
+ | ===================================================================================================================================================<br /> | ||
+ | No cóż, oczywiście mogę stwierdzić z całą stanowczością, że w kwestii oczywistości ma kolega oczywistą rację, więc zmieniamy na:<br /> | ||
+ | Koszty poniesione przez dostawców z całą pewnością zostaną na odbiorcę co w oczywisty sposób odbije się na ....<br /> | ||
+ | Podobną sytuację mamy również w akapicie "System taki...." gdzie dwukrotnie występuje wyraz "gdyż"<br /> | ||
+ | Zgadzam się też, że skoro odstąpiliśmy od problemu blokowania stron z grami hazardowymi to należy być konsekwentnym.<br /> | ||
+ | Dziękuję za czujność :)<br /> | ||
+ | <br /> | ||
+ | Proponuję następujący tekst:<br /> | ||
+ | <br /> | ||
+ | Polskie Towarzystwo Informatyczne wyraża głębokie zaniepokojenie doniesieniami odnośnie prac nad ograniczeniem dostępu do stron internetowych. Bezwzględnie popieramy starania nad ograniczeniem dostępu dla nieletnich do stron z materiałami pornograficznymi jak również grami hazardowymi. <br /> | ||
+ | Obciążenie dostawców dodatkowym obowiązkiem opracowania, wdrożenia a przede wszystkim utrzymania systemu, który umożliwiałby rodzicom zgłaszanie potrzeby oraz realizację blokowania poszczególnych stron internetowych uważamy za nieuzasadnione.<br /> | ||
+ | System taki oprócz komponentów technicznych musiałby opierać się o infolinię gdyż według pomysłodawców projektu Uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej wzywającej Ministra Administracji i Cyfryzacji do zagwarantowania rodzicom prawa do Internetu bez pornografii funkcjonujące rozwiązania są zbyt trudne dla rodziców, ponieważ wymagają od nich wiedzy informatycznej. Koszty poniesione przez dostawców z całą pewnością zostaną przeniesione na odbiorcę, co w oczywisty sposób odbije się na upowszechnieniu dostępu do Internetu. Z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, iż mniejsi dostawcy funkcjonujący w małych miastach lub na obszarach wiejskich, nie będą w stanie podołać temu zadaniu.<br /> | ||
+ | Proponujemy, aby Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji podjęło prace nad utworzenie repozytorium rozwiązań kontroli rodzicielskiej wraz z bazą wiedzy o jego użytkowaniu. Koniecznym wydaje się przeprowadzenie kampanii społecznej upowszechniającej podstawowe techniki kontroli dostępu do treści jak również utworzenie programu upowszechniania narzędzi kontroli rodzicielskiej przez dostawców usług telekomunikacyjnych.<br /> | ||
+ | Niezależnie od powyższych działań Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji winno zająć się opracowaniem ogólnodostępnego, darmowego narzędzia, którego stosowanie nie wymagałoby wiedzy specjalistycznej. Izba Rzeczoznawców Polskiego Towarzystwa Informatycznego oferuje swoją pomoc w zakresie opracowania założeń wspomnianego oprogramowania.<br /> | ||
+ | Jedyne dopuszczalne rozwiązania prawne powinno obligować dostawców Internetu jak i sprzętu komputerowego do dostarczania powyższego oprogramowania lub informowania, w jaki sposób je pobrać i używać.<br /> | ||
+ | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 20:40, 4 gru 2014 (CET) | ||
+ | ============================================= | ||
+ | Jeśli można (za Tomkiem): | ||
+ | - podkreślmy, że istniejących rozwiązań jest sporo i że akcja ich propagowania i upowszechniania wiedzy o ich użytkowaniu jest #1; | ||
+ | - proponowanie, by MAiC opracowywało narzędzie (i to masowe!) jest nieporozumieniem - efekt idzie przewidzieć, a PTI będzie kojarzone z kolejnym nieudanym przedsięwzięciem; | ||
+ | - MAiC powinien odpowiadać za akcję upowszechniające tego, co istnieje. | ||
+ | Sprawy blokowania zagranicznych stron hazardowych nie tykajmy - to jest styk fiskusa z wolnością dostępu - póki się nie wyklaruje czy rząd ma świadomość co chce zrobić. | ||
+ | Piotr Kuźnicki |