Dyskusja:14-11.01: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(Utworzono nową stronę "Polskie Towarzystwo Informatyczne ponownie przesyła uwagi do projektu założeń projektu ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. <br /><br />...") |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
Rekomendacja PTI: ''Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4, możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.'' <br /><br /> | Rekomendacja PTI: ''Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4, możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.'' <br /><br /> | ||
− | W naszej opinii zasadne jest wyłączenie obligatoryjności dodatkowego opracowania informacji sektora publicznego na potrzeby realizacji wniosku o ponowne wykorzystanie. Należy jednak ułatwić wnioskującemu uzyskanie pożądanej przez niego informacji poprzez przekazanie danych źródłowych których przetworzenie jest niezbędne celem realizacji wniosku, pozostawiając mu ich opracowanie. | + | W naszej opinii zasadne jest wyłączenie obligatoryjności dodatkowego opracowania informacji sektora publicznego na potrzeby realizacji wniosku o ponowne wykorzystanie. Należy jednak ułatwić wnioskującemu uzyskanie pożądanej przez niego informacji poprzez przekazanie danych źródłowych których przetworzenie jest niezbędne celem realizacji wniosku, pozostawiając mu ich opracowanie. <br /> |
− | + | Rekomendacja PTI: ''Wnioskujemy o dodanie zapisu obligującego podmiot zobowiązany do wskazania wnioskującemu, w decyzji o odmowie, zakresu informacji niezbędnych do przetworzenia celem realizacji jego wniosku.''<br /><br /> | |
− | + | ||
− | PTI: ''Wnioskujemy o dodanie zapisu obligującego podmiot zobowiązany do wskazania wnioskującemu, w decyzji o odmowie, zakresu informacji niezbędnych do przetworzenia celem realizacji jego wniosku.''<br /><br /> | + | |
Zwracamy uwagę, że p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną, jednak nie wszystkie podmioty, które podlegają zapisom nowej ustawy, są uprawnione do wydawania decyzji administracyjnych. Przykładowo samorządowe zakłady budżetowe dysponują informacjami publicznymi, ale nie mogą odmówić jej udostępnienia, gdyż nie mają prawa wydawać decyzji administracyjnych. Podstawą ich działania jest k.c., a nie k.p.a. <br /> | Zwracamy uwagę, że p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną, jednak nie wszystkie podmioty, które podlegają zapisom nowej ustawy, są uprawnione do wydawania decyzji administracyjnych. Przykładowo samorządowe zakłady budżetowe dysponują informacjami publicznymi, ale nie mogą odmówić jej udostępnienia, gdyż nie mają prawa wydawać decyzji administracyjnych. Podstawą ich działania jest k.c., a nie k.p.a. <br /> |