Dyskusja:14-05.02: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(wpis) |
|||
Linia 22: | Linia 22: | ||
Stoimy na stanowisku iż bardziej korzystne jest opracowanie jednej ustawy regulującej zarówno dostęp do informacji publicznej jak i wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Zapewnienie kompatybilności ewentualnych dwóch ustaw nie stanowi obecnie, na etapie projektowania zbyt dużego problemu. W przyszłości, przy nowelizacji którejkolwiek z nich będzie wymagało dodatkowej uwagi gdyż informacja publiczna zawiera się w definicji informacji sektora publicznego.<br /> | Stoimy na stanowisku iż bardziej korzystne jest opracowanie jednej ustawy regulującej zarówno dostęp do informacji publicznej jak i wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Zapewnienie kompatybilności ewentualnych dwóch ustaw nie stanowi obecnie, na etapie projektowania zbyt dużego problemu. W przyszłości, przy nowelizacji którejkolwiek z nich będzie wymagało dodatkowej uwagi gdyż informacja publiczna zawiera się w definicji informacji sektora publicznego.<br /> | ||
Uważamy że zapis w części II. Zakres przewidywanej regulacji i zasadnicze kwestie wymagające uregulowania, punkt 7. Formaty, mówiący o braku zobowiązania podmiotu do digitalizacji dokumentu jeśli posiada on jedynie jego egzemplarz jest bezzasadny. Koszty digitalizacji określone przez podmiot zobowiązany ponosi wnioskujący. Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4 możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.<br /> | Uważamy że zapis w części II. Zakres przewidywanej regulacji i zasadnicze kwestie wymagające uregulowania, punkt 7. Formaty, mówiący o braku zobowiązania podmiotu do digitalizacji dokumentu jeśli posiada on jedynie jego egzemplarz jest bezzasadny. Koszty digitalizacji określone przez podmiot zobowiązany ponosi wnioskujący. Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4 możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.<br /> | ||
− | Zwracamy uwagę, że p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną. Nie wszystkie podmioty, które objęte zostaną zapisami nowej ustawy, są | + | Zwracamy uwagę, że p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną. Nie wszystkie podmioty, które objęte zostaną zapisami nowej ustawy, są uprawnione jednak do wydawania decyzji administracyjnych.<br /> |
--[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 09:49, 13 cze 2014 (CEST) | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 09:49, 13 cze 2014 (CEST) | ||
+ | |||
+ | Zredagowałem i wpisałem na stronę opinii. Zlecam wysłanie. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 21:27, 1 lip 2014 (CEST) |