Dyskusja:18-06.01: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(Uwagi do projektu) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Termin opracowania opinii: 07 czerwca 2018 | Termin opracowania opinii: 07 czerwca 2018 | ||
+ | <Adam Mizerski> | ||
Uwagi "w wersji roboczej": | Uwagi "w wersji roboczej": | ||
Generalnie OK, ale w przypadku progów | Generalnie OK, ale w przypadku progów | ||
Linia 10: | Linia 11: | ||
''4. Incydent będzie prowadzić do naruszenia interesów osób trzecich.'' | ''4. Incydent będzie prowadzić do naruszenia interesów osób trzecich.'' | ||
Ten próg jest niemierzalny – trudno stwierdzić jakiego przypadku miałby a jakiego nie miałby dotyczyć. | Ten próg jest niemierzalny – trudno stwierdzić jakiego przypadku miałby a jakiego nie miałby dotyczyć. | ||
+ | </Adam Mizerski> | ||
+ | |||
+ | JŻ | ||
+ | Uwagi do projektu rozporządzenia w sprawie progów uznania incydentu za poważny | ||
+ | |||
+ | 5. str. 10: | ||
+ | Co projektodawca miał na myśli wymieniając „braku poufności usługi" w przypadku Incydent dotyczący prowadzenia rejestru domeny najwyższego poziomu (TLD)? | ||
+ | |||
+ | 6. | ||
+ | W projekcie rozporządzenia brakuje definicji takich pojęć jak poufność integralność i dostępność. | ||
+ | Gdyby przyjąć rozumienie tych pojęć zgodnie z rodziną norm ISO/IEC 27000, wówczas | ||
+ | w przypadki sektora infrastruktury cyfrowej, każdy incydent, który doprowadził do braku poufności, integralności lub dostępności usługi jest uznany za incydenty poważnym. A to oznacza, że że praktycznie każdy incydent usługi z tego sektora będzie musiał być uznany za incydent poważny. |