Dyskusja:16-01.01/Projekt opinii: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
(lit.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Oceniamy dokument MC ''Kierunki Działań Strategicznych Ministra Cyfryzacji w obszarze informatyzacji usług publicznych'' był – ze względu na niejasność co do wybranego modelu działania ministerstwa, o czym jest mowa dalej – rozważany według dwóch podejść: | Oceniamy dokument MC ''Kierunki Działań Strategicznych Ministra Cyfryzacji w obszarze informatyzacji usług publicznych'' był – ze względu na niejasność co do wybranego modelu działania ministerstwa, o czym jest mowa dalej – rozważany według dwóch podejść: | ||
− | # | + | # w odniesieniu do innych materiałów dotyczących danej materii, tj. informatyzacji państwa, |
− | # | + | # w oderwaniu od jakichkolwiek innych materiałów i/lub z milczącym (świadomym lub nieświadomym) założeniem, że takich materiałów nie było i nie ma – w końcowym okresie opracowania opinii uwzględniono powzięte z materiałów medialnych wiadomości o modelu działania ministerstwa |
− | Podejście pierwsze jest oczywiste, gdy weźmie się pod uwagę, iż poprzednie ministerstwo (MAC) wypracowało szereg dokumentów stricte strategicznych. W kontekście danej opinii nie jest istotne i potrzebne aby wymieniane dalej dokumenty oceniać, jak też analizować czy były realizowane | + | Podejście pierwsze jest oczywiste, gdy weźmie się pod uwagę, iż poprzednie ministerstwo (MAC) wypracowało szereg dokumentów stricte strategicznych. W kontekście danej opinii nie jest istotne i potrzebne aby wymieniane dalej dokumenty oceniać, jak też analizować czy były realizowane oraz w jakim stopniu, itd. Ważnym jest to, że były wypracowane takie dokumenty jak: |
* „Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju. Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności”, | * „Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju. Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności”, | ||
− | * „Strategia Rozwoju Kraju 2020” | + | * „Strategia Rozwoju Kraju 2020”, |
** definiująca m.in. „Strategię Sprawne państwo 2020”, która jest nadrzędna dla dokumentu „Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa” (PZIP - przyjęty przez rząd RP 8 stycznia 2014 r.) , dostępny pod adresem https://mac.gov.pl/files/pzip_ostateczny.pdf. | ** definiująca m.in. „Strategię Sprawne państwo 2020”, która jest nadrzędna dla dokumentu „Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa” (PZIP - przyjęty przez rząd RP 8 stycznia 2014 r.) , dostępny pod adresem https://mac.gov.pl/files/pzip_ostateczny.pdf. | ||
− | * | + | * „Narodowy Plan Szerokopasmowy”, |
* Architektura Korporacyjna Państwa, dostępna pod adresem https://mac.gov.pl/projekty/architektura-korporacyjna-panstwa/dokumenty | * Architektura Korporacyjna Państwa, dostępna pod adresem https://mac.gov.pl/projekty/architektura-korporacyjna-panstwa/dokumenty | ||
− | * | + | * Program Operacyjny Polska Cyfrowa. |
Spośród wymienionych dokumentów PZIP jest najbardziej zbliżony do dokumentu „Kierunki…”. Zawiera m.in. określenie swojego kontekstu (tj. umiejscowienia i wzajemnych relacji w zestawie innych dokumentów) oraz definiuje wskaźniki pomiarowe stopnia realizacji. Poszczególne działania z dokumentu „Kierunki…” można odnieść do niektórych miejsc PZIP. Wskazano je w poniższej tabeli. | Spośród wymienionych dokumentów PZIP jest najbardziej zbliżony do dokumentu „Kierunki…”. Zawiera m.in. określenie swojego kontekstu (tj. umiejscowienia i wzajemnych relacji w zestawie innych dokumentów) oraz definiuje wskaźniki pomiarowe stopnia realizacji. Poszczególne działania z dokumentu „Kierunki…” można odnieść do niektórych miejsc PZIP. Wskazano je w poniższej tabeli. |