|
|
Linia 15: |
Linia 15: |
| | | |
| == Dyskusja == | | == Dyskusja == |
− | A propos – ujawniony dokument to kolejny przykład rozważań niepopartych żadnymi danymi liczbowymi<br />
| + | === Sprawy organizacyjne === |
− | Jedyny znany dokument operujących na takich danych to Wrota Polski z 2003,<br />
| + | :Tym razem trochę inaczej organizuję prace - każda osoba z zespołu ma do dyspozycji indywidualną stronę roboczą wskazaną powyżej. Jeśli nic na niej nie ma, to należy kliknąć przycisk z jej wskazaniem i otworzy się karta z oknem edycji - należy wpisać to co chcemy, zobaczyć podgląd, ewentualnie dopracować i zapisać. Generalnie są to strony osobiste, i powinny tam wpisywać teksty tylko ich właściciele. A dyskuje nalezy prowadzić tutaj, również co do tekstów wpisanych na stronach osobistych. |
− | Uważam że w opinii warto odnieść się do tej sprawy.<br />
| + | :Jest też strona do ewentualnego wpisywania tekstów pochodzących od innych osób, spoza zespołu. |
− | Budujemy systemy, ale nie wiemy ile transakcji będziemy przepuszczać<br />
| + | :Dzisiaj dołączył Tomasz Kulisiewicz. Jemu i dwóm osobom, które nie miały tu kont, założyłem je, teraz czekają na potwierdzenie z ich strony. |
− | W ramach histerii o cyfrowej administracji zapomina się, że obywatel chodzi do urzędu raz na kilka lat –<br />
| + | : [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 15:47, 27 sty 2016 (CET) |
− | Po 10 latach wymieniałem dowód rejestracyjny – stąd konieczność wizyty w urzędzie<br />
| + | |
− | <br />
| + | |
− | Jn<br />
| + | |
− | ===================================================================================================================
| + | |
− | Właśnie teraz PTI zorganizowało szkolenie z normy ISO IEC 15504- Software Life Cycle Assessement Model (inaczej znane jako SPICE = Software Process Improvement and Capability dEtermination).<br />
| + | |
− | Po szkoleniu PTI będzie dysponowało grupą 9 audytorów dla tej normy.<br />
| + | |
− | Norma definiuje wymagania (basic practices i generic practices) dla firm tworzących (ale nie tylko) oprogramowanie.<br />
| + | |
− | Sądzę, że nasza grupa audytorów SPICE byłaby odpowiednia dla MC do tworzenia i wymiarowania procesów tworzenia oprogamowania.<br />
| + | |
− | <br />
| + | |
− | Andrzej Niemiec<br />
| + | |
− | ===================================================================================================
| + | |
| | | |
− | '''1)Nadrobić zaległości<br />'''
| + | === Wątki === |
− | Powszechny dostęp do Internetu wymaga szybkich i konkretnych inwestycji.<br />
| + | ==== ... ==== |
− | ''Jakich? Biorąc pod uwagę iż dokument stanowi plan na 2016 rok, jakie inwestycje mają być rozpoczęte?''<br />
| + | |
− | '''2)Cyfrowe państwo usługowe'''<br />
| + | |
− | Konieczna jest sprawdzona metoda bezpiecznej identyfikacji. <br />
| + | |
− | ''Jakiej? Profil zaufany uznawany za niebezpieczny czy podpis elektroniczny, którego wydawanie i kontrolę nad nim powierzono przedsiębiorstwom komercyjnym i który w ostatnich latach jest marginalizowany?'' <br />
| + | |
− | '''3) Technologia nie za wszelką cenę'''<br />
| + | |
− | Trzeba stworzyć główny ośrodek koordynujący zarządzanie wdrożeniami nowatorskich projektów. <br />
| + | |
− | ''Nowatorskich czy nowych?'' <br />
| + | |
− | '''4)Pięć zasad cyfrowego państwa'''<br />
| + | |
− | Bezpieczeństwo danych wymaga kompetencji urzędników, klientów urzędów i sprawności organów ścigania<br />
| + | |
− | '''5)Strategiczne kierunki szczegółowe'''<br />
| + | |
− | '''Orientacja administracji państwa na usługi cyfrowe'''<br />
| + | |
− | ''Wobec spektakularnego sukcesu e-deklaracji twierdzenie że nie należy przenosić procedur papierowych w sferę cyfrową tj. e-pismo e-wniosek wydaje się przedwczesne. Czy społeczeństwo i urzędnicy są gotowi na taką rewolucji?''
| + | |
− | <br />
| + | |
− | '''Inwentaryzacja i monitorowanie systemów e-administracji'''<br />
| + | |
− | ''Inwentaryzacja jak najbardziej ale nie mieszać do tego chmury, to zupełnie inna bajka.''<br />
| + | |
− | '''Jeden portal informacji i usług administracji rządowej'''<br />
| + | |
− | ''Tylko przyklasnąć i zapytać kiedy?''<br />
| + | |
− | '''Brama do usług'''<br />
| + | |
− | ''Czy ktoś robił jakieś badania odnośnie opinii użytkowników o działaniu epuap i to zarówno obywateli jak i urzędników? Czy przeprowadzono studium wykonalności jego uzdrowienia. Epuap 2 niewiele zmienił poza tym że jest mniej czytelny''<br />
| + | |
− | '''BIP'''<br />
| + | |
− | ''Centralny BIP to rewolucja dla samorządów, które nie radzą sobie z własnymi.''<br />
| + | |
− | '''Wdrożenie ładu organizacyjno-decyzyjnego'''<br />
| + | |
− | ''Przyklasnąć tylko przydałoby się więcej konkretów np. plan działań''<br />
| + | |
− | '''Zapewnienie bezpiecznego dostępu do sieci oraz usług e-administracji'''<br />
| + | |
− | ''Czy zespołem reagowania nie jest CERT, czy trzeba budować następne a nie przeorganizować istniejący?''<br />
| + | |
− | '''Zintegrowanie i rozwój rejestrów państwowych'''<br />
| + | |
− | ''Dołączenie systemu paszportowego do SRP przed usprawnieniem zarządzania uprawnieniami, które moim zdaniem paraliżuje aplikację Źródło jest strzałem w stopę.''<br />
| + | |
− | '''Przyjęcie jednolitego standardu cyfrowej identyfikacji obywateli'''<br />
| + | |
− | ''Dowód z elektroniczną identyfikacją należy poprzeć''.<br />
| + | |
− | '''Rozwój centrów przetwarzania danych e-administracji'''<br />
| + | |
− | ''Aż dziwne że dopiero teraz na to wpadli'' <br />
| + | |
− | '''Rozwiązania instytucjonalne'''<br />
| + | |
− | ''W swojej naiwności myślałem że to już tak działa''<br />
| + | |
− | '''Konsultacje społeczne'''<br />
| + | |
− | ''Istniej już BIP Rządowego Centrum Legislacji po co budować następny portal. Co do wzmocnienia roli RdC to jak najbardziej tak, jednak wybór członków szczególnie organizacji pozarządowych winien być jasny a udział poszczególnych grup procentowo równy.''<br />
| + | |
− | '''Standard elektronicznego obiegu dokumentów w administracji'''<br />
| + | |
− | ''Nie mam zdania, nie znam się na tym''<br />
| + | |
− | '''Zwiększenie efektywności wydatkowania środków'''<br />
| + | |
− | ''Tu jest pole do popisu dla ecdl''<br />
| + | |
− | '''Podnoszenie kompetencji po stronie administracji'''<br />
| + | |
− | ''Audyty analizy i konsultacje ze szczególnym uwzględnieniem oceny technicznej i kosztowej istotnym elementem w zakresie kompetencji?''<br />
| + | |
− | '''Zwiększenie skuteczności działań w zakresie ICT'''<br />
| + | |
− | ''To też należy poprzeć''<br />
| + | |
− | <br />
| + | |
− | Przemysław Jatkiewicz<br />
| + | |
− | =======================================================<br /> | + | |
− | A teraz uwaga ad 1<br />
| + | |
− | Propozycja MC w żaden sposób nie odwołuje się do zatwierdzonych dokumentów typu PZIP, POPC (Bruksela zaakceptowała)<br />
| + | |
− | Tu trzeba postawic zdecydowane pytanie – co należy zmienić w istniejących dokumentach?<br />
| + | |
− | Jn<br />
| + | |
− | ============================================================= | + | |