Dyskusja:15-05.01: Różnice pomiędzy wersjami
Z WSTOIn
Linia 25: | Linia 25: | ||
Podobnie wymóg czytelnych podpisów na wnioskach stanowiących załącznik 2 i 3 stymuluje konieczność ich drukowania a więc formę papierową. <br /> | Podobnie wymóg czytelnych podpisów na wnioskach stanowiących załącznik 2 i 3 stymuluje konieczność ich drukowania a więc formę papierową. <br /> | ||
Sugerujemy aby we wspomnianych załącznikach data i czas były wprowadzane przez system. Wydaje się także, że stanowisko służbowe osoby potwierdzającej wniosek jest bez znaczenia jeśli użytkownikowi nadano w systemie prawa pozwalające na wykonywanie takich czynności.<br /> | Sugerujemy aby we wspomnianych załącznikach data i czas były wprowadzane przez system. Wydaje się także, że stanowisko służbowe osoby potwierdzającej wniosek jest bez znaczenia jeśli użytkownikowi nadano w systemie prawa pozwalające na wykonywanie takich czynności.<br /> | ||
− | W rozporządzeniu zmieniającym rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej, w § 3.3 określono iż stopień złożoności hasła kontroluje ePUAP. Zapis ten pozwala na pewną dowolność administratorowi ePUAP. Proponujemy następującą formę: "Stopień złożoności haseł musi być zgodny z założeniami zabezpieczeń na poziomie podwyższonym zawartymi w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. | + | W rozporządzeniu zmieniającym rozporządzenie w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej, w § 3.3 określono iż stopień złożoności hasła kontroluje ePUAP. Zapis ten pozwala na pewną dowolność administratorowi ePUAP. Proponujemy następującą formę: "Stopień złożoności haseł musi być zgodny z założeniami zabezpieczeń na poziomie podwyższonym zawartymi w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.<br /> |
+ | Wymóg podawania adresu zamieszkania nie powinien być obligatoryjny. Koniecznym wydaje się podanie do wiadomości użytkowników uzasadnienie jego wprowadzenia - potencjalne profilowanie usług.<br /><br /> | ||
+ | W § 3.4 zapis, mówiący o tym że komunikaty związane z funkcjonowaniem konta profilu zaufanego ePUAP przesyłane są na adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego użytkownika wydaje się nadmiarowy. Proponujemy alternatywne wysyłanie komunikatów poprzez pocztę elektroniczną lub telefonię komórkową. Jednocześnie w § 3.7 przesyłanie loginu lub hasła ograniczone jest jedynie do formy mailowej. Sugerujemy rozszerzenie zapisu o możliwość wysłania ich na telefon komórkowy.<br /> | ||
+ | Pragniemy odnieść się również do Oceny Skutków Regulacji. Nie ujęto w niej skutków związane z dostosowaniem punktów (obsługi) do wymogów bezpieczeństwa jak i kosztów zakupu dodtatkowych, służbowych telefonów komórkowych dla urzędników. <br /> | ||
+ | --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 08:50, 26 maj 2015 (CEST) |