Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-11.02
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła uwagi do projektu rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie wzorów zgłoszeń powołania, zmiany informacji objętych zgłoszeniem i odwołania administratora bezpieczeństwa informacji.<br /><br /> W części C załącznika do rozporządzenia znajduje się oświadczenie administratora danych osobowych o spełnieniu przez administratora bezpieczeństwa informacji warunku posiadania odpowiedniej wiedzy w zakresie ochrony danych osobowych, określonego w art. 36a ust. 5 p.2. Z doświadczeń naszych członków wynika, że funkcje administratora danych osobowych pełnią często kierownicy jednostek, których subiektywna ocena wiedzy podległych pracowników odnośnie zagadnień związanych z ochroną danych osobowych jest daleka od stanu faktycznego. <br /><br /> '''Stanowisko PTI:''' w części C należy dodać pole "''podstawa poświadczenia wiedzy w zakresie ochrony danych osobowych''".<br /><br /> W formularzu zabrakło oświadczenia administratora danych osobowych o niezależności i organizacyjnej odrębności w wykonywaniu zadań przez administratora bezpieczeństwa informacji zgodnie z art. 36a ust. 7 i 8.<br /><br /> '''Stanowisko PTI:''' w części C należy dodać pole "''posiada niezależność i organizacyjną odrębność niezbędne do niezależnego wykonywania zadań''". <br /><br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 12:48, 25 lis 2014 (CET) Mam spore wątpliwości co do możliwości realizacji takich zmian. Proponowany wzór ściśle odpowiada przepisom art. 46b.2.1) ustawy - wykaz w nim jest enumeratywny (zamknięty) i rozp. nie może go poszerzyć - nawet jeśli jest to słuszne merytorycznie. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 00:13, 26 lis 2014 (CET)<br /> ===============================================<br /> Zdaję sobie sprawę, że realizacja jest mało realna ale to nie znaczy, że nie powinniśmy się na ten temat wypowiedzieć, tym bardziej że nie mieliśmy okazji wypowiedzieć się o ustawie a i rozporządzenie też by nam umknęło. Drugie stanowisko jest dość mocno umotywowane zapisem art. 36a ust. 7.<br /> Przypuszczam (hipoteza badawcza), że efektem badań, które niebawem rozpoczniemy pod szyldem PTI dotyczące wdrożenia KRI w jednostkach samorządowych wykaże brak kompetencji ABI więc w opracowania można by było powołać na opinię.<br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 12:53, 26 lis 2014 (CET) :Ok, niech tak będzie :-)) . Redaguję i przekazuję do wysłania. [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 00:20, 27 lis 2014 (CET)
Wróć do strony
Dyskusja:14-11.02
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto