Tekst źródłowy strony 14-02.03
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
=== Materiały === Zmiana rozporządzenia ws. akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli - materiały: # [[:Plik:Mat-14-02_03m00.txt|Mejl do PTI]] # Pliki na witrynie MEN: ## [http://81.219.47.85/rap_download/index.php?param=RapDownload_getFile_3aac3a56ee76553822213b42d8a1423f_854f0ee44099fd323662abaf09b6e0d8_pdf Pismo przewodnie] ## [http://81.219.47.85/rap_download/index.php?param=RapDownload_getFile_3aac3a56ee76553822213b42d8a1423f_6d0cdfb0faadd117812ea480a32dbe9d_pdf Skan parafowanego rozporządzenia ws. akredytacji placówek doskonalenia] === Termin === * 2014-02-28 === Opinia === Wypracowanie opinii - patrz [[Dyskusja:14-02.03|strona dyskusji]]. '''Tekst opinii''' {| class="wikitable" |- | Polskie Towarzystwo Informatyczne w odpowiedzi na prośbę o przesłanie uwag dotyczących projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenia w sprawie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli prezentuje poniżej swoją opinię. Uważamy za zasadne przeprowadzanie akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli - pozwala to na usystematyzowane kwalifikowanie komercyjnie działających jednostek zajmujących się kształceniem. Wobec dużej liczby takich podmiotów i zróżnicowanego poziomu ich usług stosowanie takiego podejścia jest konieczne. Pozytywnie oceniamy zmianę par. 3 p. 1 związaną z uchyleniem wymogu, aby co najmniej 80% osób niebędących nauczycielami posiadało pięcioletnie doświadczenie zawodowego w zakresie doskonalenia lub kształcenia nauczycieli oraz legitymowało się ukończeniem form doskonalenia zawodowego w łącznym wymiarze co najmniej 160 godzin. Wymóg ten mocno ogranicza możliwość współpracy placówek z praktykami. Wprowadzony w to miejsce do par. 3 p. 1 lit. c) wymóg posiadania odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia zawodowego wydaje się jednak zbyt ogólny. Rozporządzenie nie wskazuje sposobu weryfikacji doświadczenia zawodowego, a wykształcenie wobec bardzo zróżnicowanego poziomu kształcenia, również na uczelniach wyższych, wydaje się warunkiem niewystarczającym. Działające w Rzeczypospolitej Polskiej organizacje naukowe, zawodowe i techniczne mogłyby w tym względzie być pomocne i udzielać kandydatom odpowiednich rekomendacji. Rekomendacja PTI: '''Dodanie do lit. c) przed kropką wymogu "''oraz posiadają rekomendację kierunkową od organizacji naukowej, technicznej lub zawodowej działającej w Rzeczpospolitej Polskiej''".''' Polskie Towarzystwo Informatyczne stoi na stanowisku, iż spowodowana usunięciem z par. 3 p. 1 litery h) rezygnacja z wymogu posiadania wykwalifikowanej kadry organizacyjno-technicznej jest nieuzasadniona i negatywnie odbije się na procesie kształcenia. Powszechnie wiadomo jest, iż nauczyciele - szczególnie przedmiotów humanistycznych - nie zawsze są w stanie sprawnie radzić sobie np. ze sprzętem multimedialnym. Wobec braku wykwalifikowanej pomocy można oczekiwać, iż będą rezygnowali ze stosowania nowoczesnych technologii. Rekomendacja PTI: '''Utrzymanie w par. 3 p. 1 przepisu z dotychczasowej litery h).'''<br> Opracowanie: dr inż. Przemysław Jatkiewicz<br> Współpraca i redakcja: dr inż. Janusz Dorożyński Opinia w wersji edytowalnej jest dostępna na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-02.03#Opinia |} Zlecone do wysłania 2 marca 2014 r. [[:Plik:14-02.03.Opinia(skan).pdf|Skan wysłanej opinii]]
Wróć do strony
14-02.03
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto