Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-11.01
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
Polskie Towarzystwo Informatyczne ponownie przesyła uwagi do projektu założeń projektu ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. <br /><br /> Stoimy na stanowisku iż bardziej korzystne jest opracowanie jednej ustawy regulującej zarówno dostęp do informacji publicznej jak i wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Zapewnienie zgodności ewentualnych dwóch ustaw nie stanowi obecnie, na etapie projektowania zbyt dużego problemu. W przyszłości, przy nowelizacji którejkolwiek z nich będzie wymagało to dodatkowej uwagi, gdyż informacja publiczna zawiera się w definicji informacji sektora publicznego. <br /><br /> Uważamy że zapis w części II Zakres przewidywanej regulacji i zasadnicze kwestie wymagające uregulowania, punkt 7. Formaty, mówiący o braku zobowiązania podmiotu do digitalizacji dokumentu, jeśli posiada on jedynie jego egzemplarz jest bezzasadny. Koszty digitalizacji określone przez podmiot zobowiązany ponosi wnioskujący. <br /> Rekomendacja PTI: ''Wnioskujemy o usunięcie wspomnianego zapisu z projektu przy jednoczesnym umieszczeniu w katalogu warunków ponownego wykorzystywania, o którym wspomina p. 4, możliwości określenia przez podmiot zobowiązany czasu niezbędnego do przygotowania kopii lub dygitalizacji.'' <br /><br /> W naszej opinii zasadne jest wyłączenie obligatoryjności dodatkowego opracowania informacji sektora publicznego na potrzeby realizacji wniosku o ponowne wykorzystanie. Należy jednak ułatwić wnioskującemu uzyskanie pożądanej przez niego informacji poprzez przekazanie danych źródłowych których przetworzenie jest niezbędne celem realizacji wniosku, pozostawiając mu ich opracowanie. <br /> Rekomendacja PTI: ''Wnioskujemy o dodanie zapisu obligującego podmiot zobowiązany do wskazania wnioskującemu, w decyzji o odmowie, zakresu informacji niezbędnych do przetworzenia celem realizacji jego wniosku.''<br /><br /> Zwracamy uwagę, że p. 8. zawierający procedury, określa odmowę jako decyzję administracyjną, jednak nie wszystkie podmioty, które podlegają zapisom nowej ustawy, są uprawnione do wydawania decyzji administracyjnych. Przykładowo samorządowe zakłady budżetowe dysponują informacjami publicznymi, ale nie mogą odmówić jej udostępnienia, gdyż nie mają prawa wydawać decyzji administracyjnych. Podstawą ich działania jest k.c., a nie k.p.a. <br /> Rekomendacja PTI: ''Proponujemy zweryfikowanie zapisów p. 8 w kontekście wykazu podmiotów dysponujących informacjami publicznymi i podstaw ich działania, a następnie adekwatnego do tego określenia trybu ewentualnej odmowy udostępnienia''<br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 08:25, 20 lis 2014 (CET)
Wróć do strony
Dyskusja:14-11.01
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto