Tekst źródłowy strony 14-07.02
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
=== Materiały === Projekt zmiany ustawy o systemie oświaty - materiały: * {{#l:Mat-14-07_02m00.pdf|Pismo przewodnie}} * dokumenty: ** {{#l:Mat-14-07_02m01.pdf|projekt}} ** {{#l:Mat-14-07_02m02.pdf|uzasadnienie}} ** {{#l:Mat-14-07_02m03.pdf|ocena skutków regulacji}} === Termin === * 2014-08-05 === Opinia === Wypracowanie opinii - patrz [[Dyskusja:14-07.02|strona dyskusji]]. '''Tekst opinii''' {| class="wikitable collapsible collapsed" width=100% ! |- | Sz. P. Joanna Kluzik-Rostowska Minister Edukacji Narodowej W nawiązaniu do pisma DJE.WEK.5031.40.2014 z dnia 21.07.2014 Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła swoje uwagi dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw. Ocena opisowa stosowaną w klasach 1-3 jest często mniej czytelna dla rodziców a przede wszystkim wymaga znacznie więcej czasu do jej wystawienia. E-dzienniki dają nauczycielom możliwość kategoryzowania i definiowana w ocen dla poszczególnych form oceniania uczniów także dla oceny numerycznej, co pozwala na poprawne ich komunikowanie uczniom i rodzicom. Z tego powodu wiele szkół wdrażających e-dzienniki wraca do oceny numerycznej w klasach 1-3 co umożliwiały dotychczasowe przepisy. '''Stanowisko PTI''' – oceny opisowe przywołane w art. 44d.1 powinny być wystawiane na podstawie słownika ocen tworzonego przez nauczyciela. Art. 9a ust. 4 zezwala dyrektorowi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej na powierzenie dyrektorom okręgowych komisji egzaminacyjnych realizacji zadań w zakresie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych. Zapis ten może być rozumiany jako umożliwienie druku i dystrybucji bezpośrednio okręgowym komisjom egzaminacyjnym, które nie są jednak jednostkami organizacyjnymi wyspecjalizowanymi w drukowaniu materiałów wymagających zabezpieczenia przed ich nieuprawnionym ujawnieniem. '''Stanowisko PTI''' - Zmienić treść Art. 9a ust. 4 na następującą: ''Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej może powierzyć wybór jednostki organizacyjnej realizującej zadania w zakresie druku i dystrybucji materiałów egzaminacyjnych, o której mowa w ust. 3, dyrektorom okręgowych komisji egzaminacyjnych''. Polskie Towarzystwo Informatyczne popiera wprowadzanie nowych technologii w proces kształcenia. Jednakże art. 44t.4 mówiący o możliwości sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych jest zbyt ogólny. Nie definiuje w jakim zakresie, jakie narzędzia i w jaki sposób mogą być użytkowane. '''Stanowisko PTI''' - dopisać w art. 44t.4 zdanie o następującej treści: ''Zakres stosowania narzędzi elektronicznych w procesie sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów określa Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej''. Opinia w wersji dostępnej do kopiowania znajduje się na platformie opiniowania PTI WSTOIn pod adresem https://wstoin.pti.org.pl/wiki/14-07.02#Opinia Opracowanie: dr hab. inż. Piotr Bała, mgr inż. Maciej Godniak, dr inż. Przemysław Jatkiewicz, mgr inż. Tomasz Klasa |} Zlecone do wysłania 2014-07-30 <!--[[:Plik:14-07.02.Opinia(skan).pdf|Skan wysłanej opinii]]-->
Wróć do strony
14-07.02
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto