Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-06.01
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
Polskie Towarzystwo Informatyczne w pełni popiera promowaną ideę m-zdrowia. Rozwiązania mobilne związane z działalnością medyczną korzystnie wpłyną na jakość usług zdrowotnych.<br /> Przestrzegamy jednak przed eksponowaniem możliwości samooceny stanu zdrowia - p. 2.1.1. ''Więcej profilaktyki/ podejście oparte na jakości życia''. Uwypuklać należy zawarty w p. 3.4.''Bezpieczeństwo pacjenta i przejrzystość informacji'', stwierdzenia "''Narzędzia m-zdrowia nie mają zastępować lekarzy. Mogą one natomiast pomóc w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia i wspierać pacjentów w radzeniu sobie ze swoimi schorzeniami''".<br /> Rozwój działalności w obszarze medycyny i zdrowia publicznego wykonywanej przy użyciu urządzeń mobilnych z pewnością korzystnie wpłynie na rynek informatyczny i telekomunikacyjny. Podobnie jak autorzy Zielonej księgi uważamy że rynek m-zdrowia wymaga uregulowań prawnych normalizujących zarówno odpłatności za zdrowotne usługi mobilne jak i jakość środków technicznych oraz odpowiedzialność za ich stosowanie. Popieramy wdrożenie systemu certyfikacji dla narzędzi m-zdrowia, który gwarantowałby ich jakość wpływającą na zdrowie i życie pacjentów oraz dającą poczucie bezpieczeństwa wykorzystującym je służbom medycznym. Proponujemy także aby przedsiębiorcy oferujący certyfikowane oprogramowanie, sprzęt lub usługi dedykowane m-zdrowiu podlegali obowiązkowym ubezpieczeniom od odpowiedzialności cywilnej.<br /> Z zadowoleniem przyjmujemy troskę o bezpieczeństwo danych medycznych. Popieramy wszelką formę uświadamiania społeczeństwa o zagrożeniach związanych z wykorzystywaniem technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w służbie zdrowia. Biorąc jednak pod uwagę ich niską skuteczność wobec przeciętnego użytkownika, stoimy na stanowisku iż ciężar odpowiedzialności za bezpieczeństwo informacji należy przesunąć w maksymalnym możliwym zakresie na dostawców technologii oraz placówki medyczne. Koniecznym wydaje się zobligowanie ich do wdrożenia zintegrowanych systemów bezpieczeństwa informacji zgodnych z normą ISO 27001, ustanowienie odpowiednich organów kontrolnych oraz kar.<br /> Przyznajemy, że można oczekiwać zmniejszenia się presji finansowej na systemy opieki zdrowotnej w UE. Jest to jednak efekt długofalowy. W początkowym okresie należy się spodziewać zwiększonych wydatków, wszelkie formy dofinansowania oddziaływać więc będą stymulująco na rozwój m-zdrowia.<br /> Aby wesprzeć równy dostęp do opieki zdrowotnej przy wykorzystaniu m-zdrowia należy na poziomie polityki UE i państw członkowskich opracować wspólny katalog usług m-zdrowia oraz harmonogram ich wdrażania przez publiczne placówki medyczne. Harmonogram ten winien być skonstruowany w taki sposób by korzyści uzyskane z wdrożenia początkowych usług bilansowały koszty wdrożenia następnych.<br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 16:34, 7 cze 2014 (CEST)
Wróć do strony
Dyskusja:14-06.01
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto