Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-02.10
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
Przejrzałem projekt i nie mam do niego większych zastrzeżeń. Jako informatycy winniśmy popierać wymianę elektroniczną danych jeśli nie stanowi ona obciążenia dla użytkowników. W tym przypadku tak się nie dzieje, gdyż wymóg przesyłania deklaracji w formie elektronicznej oraz zastosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego dotyczy podmiotów, które już są do tego zobligowane przez ZUS. Jedyne zastrzeżenie mam do art. 45ba p. 4 który skraca czas złożenia deklaracji dla osób, które wybrały papierową formę. Rozumiem intencje - skarbówki potrzebują czas na przeniesienie danych z formularza do swojego systemu. Nie można jednak dyskryminować podmiotów (a pozostały jedynie drobne) które mogą nie mieć możliwości technicznych a co za tym idzie zbieranie potrzebnych do wypełnienia formularza danych może zabierać wręcz więcej czasu. Nie jest to wymyślony problem. Moje przedsiębiorstwo na siłę próbowało wprowadzić faktury elektroniczne i rozbiło się o zrzeszenia np. kombatantów, drobnych rzemieślników np. szewców.<br> Następna uwaga - ZUS udostępnia użytkownikom odpowiednie oprogramowanie lub dostęp do portalu, które umożliwia przeszukiwanie, archiwizowanie itd. złożonych deklaracji jak również przesyłanie i podpisywanie. Ministerstwo finansów oferuje oprogramowanie e-Deklaracje Desktop umożliwiająca złożenie formularzy elektronicznych bez podpisu kwalifikowanego. Tym samym użytkownicy obciążeni są koniecznością archiwizowania we własnym zakresie zarówno deklaracji, skrótów oraz potwierdzeń.<br> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:43, 19 mar 2014 (CET) ---- Pan Janusz Cichoń<br> Sekretarz Stanu<br> Ministerstwo Finansów<br> Ul. Świętokrzyska 12<br> 00-916 Warszawa<br> Polskie Towarzystwo Informatyczne przekazuje swoje uwagi do projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. <br> Doceniamy oraz popieramy starania Ministerstwa odnośnie upowszechnienia elektronicznej wymiany danych. Obowiązek składania deklaracji wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej obejmuje płatników, którzy dysponują już odpowiednimi środkami technicznymi, gdyż są oni również płatnikami składek w systemie ubezpieczeń społecznych zobligowanymi do przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych w formie dokumentu elektronicznego.<br> Mamy jednak zastrzeżenia do art. 45ba p.4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który skraca czas złożenia deklaracji dla płatników i podmiotów, które wybrały składanie informacji w formie dokumentu papierowego. <br> Rozumiem intencje autorów projektu. Przeniesienie danych z dokumentu papierowego jest znacznie dłuższe. Zwracamy uwagę, że w grupie płatników i podmiotów wyłączonych z obowiązku składania deklaracji wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej są drobni rzemieślnicy, handlowcy czy stowarzyszenie takie jak kombatanci. Często nie dysponują oni odpowiednimi środkami technicznymi, które nie tylko pozwoliłyby im dobrowolnie przesyłać deklaracje za pomocą środków komunikacji elektronicznej lecz także użytkować oprogramowanie usprawniające proces przygotowania danych do deklaracji w formie dokumentu papierowego. Przytoczony zapis jest dla nich dyskryminujący.<br> Proponujemy '''wykreślić art. 45ba p.4''' ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych<br> Uważamy, że składania deklaracji przez organy emerytalno-rentowe na podstawie porozumienia zawieranego corocznie przez Ministra Finansów z organami rentowymi na nośnikach cyfrowych w obecnych czasach jest anachronizmem. <br> Proponujemy zobowiązać organy emerytalno-rentowe do składania '''deklaracji PIT-11A i PIT-40A za pomocą środków komunikacji elektronicznej'''.<br> Ministerstwo finansów oferuje oprogramowanie e-Deklaracje Desktop umożliwiająca złożenie formularzy elektronicznych jedynie bez podpisu kwalifikowanego. Tym samym płatnicy i podmioty składające deklaracje za pomocą środków komunikacji elektronicznej, podpisujący je kwalifikowanym podpisem elektronicznym obciążeni są koniecznością archiwizowania we własnym zakresie zarówno deklaracji jak i potwierdzeń ich odbioru oraz opracowaniem mechanizmów pozwalających na ich szybkie wyszukanie, wyświetlenie i wydrukowania. '''Apelujemy więc o jak najszybsze podjęcie prac nad udostępnieniem odpowiednich funkcjonalności. '''<br> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 08:59, 21 mar 2014 (CET) Czy ostatni akapit (nt. aplikacji e-Deklaracje Desktop) ma związek z daną nowelizacją? [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 11:53, 23 mar 2014 (CET)
Wróć do strony
Dyskusja:14-02.10
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto