Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-02.10
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
Przejrzałem projekt i nie mam do niego większych zastrzeżeń. Jako informatycy winniśmy popierać wymianę elektroniczną danych jeśli nie stanowi ona obciążenia dla użytkowników. W tym przypadku tak się nie dzieje, gdyż wymóg przesyłania deklaracji w formie elektronicznej oraz zastosowanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego dotyczy podmiotów, które już są do tego zobligowane przez ZUS. Jedyne zastrzeżenie mam do art. 45ba p. 4 który skraca czas złożenia deklaracji dla osób, które wybrały papierową formę. Rozumiem intencje - skarbówki potrzebują czas na przeniesienie danych z formularza do swojego systemu. Nie można jednak dyskryminować podmiotów (a pozostały jedynie drobne) które mogą nie mieć możliwości technicznych a co za tym idzie zbieranie potrzebnych do wypełnienia formularza danych może zabierać wręcz więcej czasu. Nie jest to wymyślony problem. Moje przedsiębiorstwo na siłę próbowało wprowadzić faktury elektroniczne i rozbiło się o zrzeszenia np. kombatantów, drobnych rzemieślników np. szewców.<br> Następna uwaga - ZUS udostępnia użytkownikom odpowiednie oprogramowanie lub dostęp do portalu, które umożliwia przeszukiwanie, archiwizowanie itd. złożonych deklaracji jak również przesyłanie i podpisywanie. Ministerstwo finansów oferuje oprogramowanie e-Deklaracje Desktop umożliwiająca złożenie formularzy elektronicznych bez podpisu kwalifikowanego. Tym samym użytkownicy obciążeni są koniecznością archiwizowania we własnym zakresie zarówno deklaracji, skrótów oraz potwierdzeń.<br> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:43, 19 mar 2014 (CET)
Wróć do strony
Dyskusja:14-02.10
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto