Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-12.01
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
{| class="wikitable collapsible" width=100% ! <small>Powielone ze strony [[Dyskusja_pliku:Mat-14-12_01m01.docx]] - [[Użytkownik:Dorożyński Janusz|Dorożyński Janusz]] ([[Dyskusja użytkownika:Dorożyński Janusz|dyskusja]]) 22:15, 7 gru 2014 (CET) </small> |- | §3.1. p.3 jeżeli został wyznaczony - wydaje się że jeśli ADO to organizacja to jeśli nie wyznaczono ABI kierownik jednostki pełni tą funkcję<br /> p. 5 podstawa prawna upoważniająca do prowadzenia zbioru danych - czy prowadzenie działalności gospodarczej i posiadanie bazy klientów nie uprawnia do prowadzenia zbioru danych osobowych? Jaka jest podstawa prawna?<br /> §3.2,3,4 wydaje się że logiczniej byłoby prowadzić zapisy "narastająco" i nie wykreślać zbioru a jedynie oznaczać że jest nieużywany wraz z wyjaśnieniem jak zbiór został usunięty<br /> Nie rozumiem po co jest §4 wobec §3 w którym można określić że zapisy te wykonuje ABI<br /> Dalsze punkty tego paragrafu zawierają to czego brakowało mi w §3<br /> §5.1.2 jaki sens udostępniania na stanowisku skoro dostęp online na stronie www?<br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 22:09, 3 gru 2014 (CET) |} Polskie Towarzystwo Informatyczne przekazuje opinię dotyczącą projektu rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie sposobu prowadzenia przez administratora bezpieczeństwa informacji rejestru zbiorów danych.<br /> Pragniemy zwrócić uwagę na konieczność doprecyzowania zapisów §5 ust. 1 p.2 oraz ust. 2 odnośnie miejsca udostępnienia rejestru. Miejsce zamieszkania dotyczy tylko i wyłącznie administratorów danych będących osobami fizycznymi. Mogą one jednak przetwarzać dane jak i prowadzić dokumentację także poza miejscem swojego zamieszkania.<br /> '''Stanowisko PTI:''' <br /> §5 ust. 1 p.2 winien brzmieć: <br /> „''udostępnienie każdemu zainteresowanemu rejestru na stanowisku dostępowym w systemie informatycznym administratora danych, znajdującym się w jego siedzibie, a w przypadku gdy administrator danych jest osobą fizyczną, w jego miejscu zamieszkania lub miejscu pełnienia przez niego obowiązków administratora danych''.”<br /> §5 ust. 2 winien brzmieć:<br /> „''W przypadku prowadzenia rejestru w postaci papierowej, administrator bezpieczeństwa informacji udostępnia każdemu zainteresowanemu jego treść w swojej siedzibie, a w przypadku gdy administrator danych jest osobą fizyczną, w jego miejscu zamieszkania lub miejscu pełnienia przez niego obowiązków administratora danych''.”<br /> W §3 ust. 3 oraz w §4 ust.3 mówi się o wykreśleniu zbioru danych z rejestru w przypadku zaprzestania przetwarzania w nim danych osobowych. Z kontekstu zapisów wynika, że zostają wykreślone wszystkie zapisy związane ze zbiorem poza jego nazwą, datą wpisu i wykreślenia. Uważamy, że fakt zaprzestania przetwarzania powinien skutkować nie wykreśleniem ze zbioru a jedynie zapisem o zaprzestaniu przetwarzania. Ponieważ zaprzestanie przetwarzania jest równoznaczne z usunięciem samego zbioru lub usunięciu danych osobowych ze zbioru, zapis o zaprzestaniu przetwarzania winien być uzupełniony o formę usunięcia danych osobowych.<br /> '''Stanowisko PTI:'''<br /> §3 ust. 3 winien brzmieć:<br /> „''W przypadku zaprzestania przetwarzania informacji w zbiorze odnotowuje się nazwę zbioru, datę zaprzestania przetwarzania zawartych w nim danych osobowych oraz sposób ich usunięcia''”<br /> §4 ust. 3 winien brzmieć:<br /> „''zaprzestanie przetwarzania danych osobowych zawartych w zbiorze''” --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 12:03, 4 gru 2014 (CET) <br /> <HR> Przeglądam przesłany projekt rozporządzenia i zastanawiam się nad pragmatyzmem rozwiązania narzucającego sporą pracochłonność w zakresie prowadzonego rejestru zbiorów. Kształt UoODO po zmianach zachęcał do powoływania ABI poprzez wizję odciążenia przedsiębiorców procesem rejestracji zbiorów w GIODO na rzecz prowadzenia własnego rejestru - niestety aktualny kształt projektu podważa taką wizję. Proponuję analizę tekstu pod kontem możliwości optymalizacji - zminimalizowania wymaganych pól rejestru chociażby w zakresie porównania z [http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/525/j/pl/ ZGŁOSZENIE ZBIORU DANYCH DO REJESTRACJI GENERALNEMU INSPEKTOROWI OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH]) <br /> Przykład propozycji optymalizacji:<br /> np: zmianę § 3. 1. pkt 2 i 3 - jaki jest sens powielania tych informacji dla każdego zbioru danych ???<br /> wystarczy przecież, że te informacje będą zawarte dla całego rejestru co skutkuje '''Propozycją zmian PTI''' <br /> * Wykreślenie z § 3. 1. pkt. 2 i 3 * Zmianę § 2. na <br /> § 2.1 Rejestr zbiorów zawiera: <br /> 1) oznaczenie administratora danych i adres jego siedziby lub miejsca zamieszkania oraz numer identyfikacyjny rejestru podmiotów gospodarki narodowej, jeżeli został mu nadany ;<br /> 2) jeżeli został wyznaczony, oznaczenie przedstawiciela administratora danych, o którym mowa w art. 3la ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zwanej dalej „ustawą", i adres jego siedziby lub miejsca zamieszkania; <br /> § 2.2 Rejestr prowadzony jest w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej.<br /> --[[Użytkownik:Mizerski Adam|Mizerski Adam]] ([[Dyskusja użytkownika:Mizerski Adam|dyskusja]]) 10:15, 6 gru 2014 (CET)
Wróć do strony
Dyskusja:14-12.01
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto