Tekst źródłowy strony Dyskusja:14-11.04
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
- par 15. zbyt duża liczba sposobów przetwarzania informacji, która utrudnia klasyfikację czyniąc wręcz niemożliwą w sposób automatyczny<br /> - podobnie par. 16 zbyt duża ilość rejestrowanych informacji i to w dodatku dla każdej operacji przetwarzania (z par. 15)<br /> - par. 32.2 wymienia czynniki, które brane są pod uwagę przy określeniu przydatności. Brak kryteriów ich stosowania np. p. 7 mówi o czasie jak upłynął od wprowadzenia - brak odniesienia po jakim czasie uznać je za nieprzydatne. Podanie samych czynników nadal pozostawia ocenę subiektywną<br /> - par. 37 mówi o usuwaniu danych lub niszczeniu nośników bez podania technik <br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 21:33, 27 lis 2014 (CET)<br /> ========================================================================================<br /> W par. 15 wymieniono 10 sposobów przetwarzania informacji. Tak duża ilość znacznie utrudnia odpowiednią klasyfikację. Automatyczna klasyfikacji w systemie informatycznym jest wręcz niemożliwa. Stanowisko PTI: należy nawiązać do definicji przetwarzania danych zawartej w ustawie o ochronie danych osobowych do której projekt odwołuje się. Par. 15 winien brzmieć: "Za przetwarzanie rozumie się czynności zdefiniowane w art. 7 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych.<br /> Podobnie w par. 16 ilość informacji, którą należy zarejestrować przy każdej operacji przetwarzania może okazać się niewspółmiernie czasochłonna w stosunku do samej operacji. Wprowadzenie informacji : * data wprowadzenia informacji do zbioru, * źródła informacji w przypadku uzyskania danych osobowych nie od osoby, której dane dotyczą dla każdej operacji przetwarzania wydaje się nielogiczne.<br /> Ponadto zwracamy uwagę, że użytkownik identyfikuje się w systemie informatycznym za pomocą identyfikatora (loginu) nie zaś identyfikatorem kadrowym, chyba że identyfikatory te są tożsame co należałoby zaznaczyć.<br /> Rozdział 6 mówiący o sposobie weryfikacji informacji między innymi pod kątem ich przydatności i usuwania wyszczególnia elementy, które należy uwzględnić. Nie podaje jednak warunków jakie muszą one spełnić aby dane były przydatne lub nie.<br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 14:02, 1 gru 2014 (CET)<br /> ============================================================================<br /> Polskie Towarzystwo Informatyczne przesyła uwagi do Projekt rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie przetwarzania informacji przez Policję.<br /> W §15 wymieniono 10 sposobów przetwarzania informacji. Tak duża ilość znacznie utrudnia odpowiednią klasyfikację. Operacje sprawdzania, klasyfikowania, typowania i analizowania są podobne a ich rozróżnienie będzie sprawiało trudność użytkownikom. Automatyczna klasyfikacja w systemie informatycznym według wyszczególnionych sposobów, jest niemożliwa. <br /> '''Stanowisko PTI:''' należy nawiązać do definicji przetwarzania danych zawartej w ustawie o ochronie danych osobowych do której projekt odwołuje się. Treść §15 winna brzmieć: "Za przetwarzanie rozumie się czynności zdefiniowane w art. 7 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych.”<br /> Podobnie w §16 ilość informacji , którą należy zarejestrować przy każdej operacji przetwarzania może okazać się niewspółmiernie czasochłonna w stosunku do samej operacji. <br /> Wprowadzenie informacji : * data wprowadzenia informacji do zbioru, * źródła informacji w przypadku uzyskania danych osobowych nie od osoby, której dane dotyczą<br /> dla każdej operacji przetwarzania wydaje się nielogiczne.<br /> Ponadto zwracamy uwagę, że użytkownik identyfikuje się w systemie informatycznym za pomocą identyfikatora (loginu) nie zaś identyfikatorem kadrowym, chyba że identyfikatory te są tożsame co należałoby zaznaczyć.<br /> Analogiczne Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych, nakazuje rejestrację dla każdej osoby nie zaś operacji i to znacznie mniejszej ilości danych. Przyjmując jednak, że w celu realizacji zadań związanych z przetwarzaniem zbioru, konieczny jest dostęp do zakresu informacji wykraczających znacznie poza dane pojedynczego człowieka, stanowisko PTI przedstawia się następująco<br /> '''Stanowisko PTI:''' §16 winien brzmieć: „Administrator zbioru danych zapewnia rejestrację w formie odpowiedniej do właściwości danego zbioru danych, przed udzieleniem do niego dostępu, następujących informacji:”<br /> Rozdział 6 mówiący o sposobie weryfikacji informacji między innymi pod kątem ich przydatności i usuwania wyszczególnia elementy, które należy uwzględnić. Nie podaje jednak warunków jakie muszą one spełnić aby dane były nadal przydatne lub przeznaczone do usunięcia. <br /> '''Stanowisko PTI:''' Należy precyzyjnie wyszczególnić warunki jakie powinny być spełnione aby dane osobowe zawarte w zbiorach danych były zakwalifikowane do usunięcia lub ufając w rzetelność pracy komisji o których mowa w §34.1., usunąć zapisy §32.2.<br /> --[[Użytkownik:Jatkiewicz Przemysław|Jatkiewicz Przemysław]] ([[Dyskusja użytkownika:Jatkiewicz Przemysław|dyskusja]]) 11:17, 3 gru 2014 (CET)
Wróć do strony
Dyskusja:14-11.04
.
Menu nawigacyjne
Osobiste
Logowanie i rejestracja
Przestrzenie nazw
Strona
Dyskusja
Warianty
Widok
Czytaj
Tekst źródłowy
Wyświetl historię
Działania
Szukaj
Nawigacja
Strona główna
Portal społeczności
Pomoc
Obsługa
Wniosek o konto